Клієнт завжди правий?

Клієнт завжди правий?

Цей пост я хотів би знову посвятити відношенням тих, хто займається створенням сайтів та їх клієнтів. Надихнула на нього мене одна стаття, яку розмістила на своєму сайті одна не знайома нам веб студія, на яку я натрапив під час планового моніторингу цін та умов наших конкурентів.

В статті була така фраза, що ми створюємо сайти як треба, а не як хоче клієнт. І далі йшли пояснення такої позиції, багато прикладів, порівнянь й т.д. Я не буду зараз все наводити, приведу лише одне таке порівняння. Там йшлося про те, що коли хворий приходить до лікаря, теж клієнт, то правий він тільки в тому де в нього болить. А у всьому іншому правий лікар. Дійсно, було б дивно і неправильно, якщо б людина прийшла до лікаря і почала йому казати що йому потрібно робити. Адже лікувати це робота лікаря, він має освіту, знання, досвід. А хворий знає тільки що в нього, наприклад, болить спина і все. І якщо він буде нав'язувати лікарю своє лікування, то з цього нічого доброго не вийде. Лікар або взагалі відмовиться від такого "розумного" клієнта або так полікує його за його ж порадами, що тому ще гірше стане.

Тому в статті розкривалася ця тема в тому ракурсі та аналогії, що клієнти веб студій іноді поводять себе так, що вони самі знають не гірше як потрібно займатися створенням сайтів. І з одного боку це неправильно, адже кожен має займатися своїм ділом. А з іншого боку, якщо веб розробник зробить все правильно за власним професіональним досвідом, а клієнту не сподобається, то він просто не заплатить за таку роботу, хоча вона вірна та якісна. А клієнту може навпаки подобатися те, що наприклад, на даний час вже не актуально або з інших причин помилкове, наприклад для подальшого управління сайтом, для сприйняття іншими користувачами сайтом або для просування сайту.

Наприклад, звернеться до веб студії жінка і скаже, що бажає створити сайт і кольорова гама її сайту повинна бути вся червона, адже їй подобається червоний колір. Якщо зробити так як вона каже, то вона розрахується за проект і буде задоволена. Але статистика показує що червоний колір у великому об'єму погано сприймається більшістю людей, отже її сайт буде відштовхувати клієнтів. Буде як кажуть кров з очей у людей текти від такого сайту і будуть казати, що за ідіоти розробники створили такий сайт. Хіба не можна було зробити його іншого більш м'якого кольору? І також будуть праві. А якщо зробити сайт жінці іншого кольору ніж вона запросила, то їй не сподобається і вона не розрахується за роботу. То як буди в цій ситуації?

Ви скажете треба порадити жінці змінити колір дизайну або зменшити концентрацію червоного. Так, поради створювачів сайтів безумовно мають бути. Але на жаль багато людей вперті, самолюбні й люблять щоб все було так як вони бачать. Не кожен любить прислуховуватися до порад. Люди інколи вважають, що вони самі все знають, у всьому розбираються і можуть дати собі раду.

Чому лікарів і порівнюють з програмістами, адже обидва мають спеціалізовані знання та досвід, з багатьма нюансами, що виходять в т.ч. з практики. Але якщо лікаря як правило слухаються, то веб розробника — не завжди.
Але не треба забувати, що якщо не дотримуватися порад лікаря, то можна завдати шкоду своєму здоров'ю, а якщо не прислуховуватися до розробника сайту, то від цього може сильно постраждати бізнес. Тому обидві ці речі та напрямки важливі.

І як резюме я вважаю, що створювач сайту має зробити все можливе, щоб побажання клієнта були оформленні правильним чином. В чому і полягає індивідуальний підхід. А клієнт має прислуховуватися до порад розробника сайту, і не забувати що сайт він створює не для себе, а для інших користувачів. В такому поєднанні буде і все правильно зроблено і клієнт залишиться задоволений. До цього будемо і прагнути. Створення сайтів Київ - краще для вас!