Ефективні сніппети для сайту в Google

Сніппет потрібен, щоб людина, що задає пошуковий запит, отримав короткий уявлення про сторінку. Щоб він ще до візиту на сайт зрозумів, про що піде мова і чи знайде він значиму інформацію на ресурсі. Звідси логічно випливає, що сниппет повинен бути інформативним і привабливим. Тут відмінностей між Гуглом і Яндексом немає, але вебмастера і експерти не раз помічали, що ці пошукові системи виводять сніпети по-різному.

Деякі стверджують, що Гугл в переважній більшості випадків показує Title і Description, які вказані на відповідній сторінці. Яндекс ж, навпаки, часто формує опис в результатах видачі з контенту.

 

Виходить, що в відношенні інформаційних запитів алгоритми обох пошукових систем діють на власний розсуд і вибирають в якості сниппета той текст, який вважають найбільш релевантним запитом. При цьому завжди виводиться title, але далеко не завжди - description.

Всім відомо, що мета-тег title надає прямий вплив на ранжування. Тому заголовок обов'язково повинен включати ключовий запит.

Description, всупереч поширеній думці, не бере участі в індексації активно, його роль другорядна. Тому варто залишити звичку неодмінно оптимізувати опис, складати його з набору ключів. Як ми бачили, роботи не завжди роблять з нього сниппет. Однак і цей варіант треба враховувати, тому варто робити description максимально привабливим для відвідувачів. Як цього добитися, розповімо нижче.

 

ЩО GOOGLE ДУМАЄ ПРО сніпетів
Гугл досить часто експериментує зі сниппета. У грудні 2017 року їхня розмір збільшувався до 300+ символів. У травні 2018 року його скоротився. Тепер, залежно від запиту і факторів роботи алгоритмів, довжина виведеного опису становить приблизно 160 знаків з пробілами. Грубо кажучи, це менше двох рядків тексту. Розмір скорочується, якщо до опису виводиться дата публікації. У мобільній видачу довжина сниппета в Google ще коротше: орієнтуватися треба приблизно на 130 знаків.

Експеримент грудня будувався на тому, щоб надати користувачам пошуку більше відомостей про сайті без переходу на нього. Мабуть, до травня стало зрозуміло, що розмір опису не особливо відбивається на вирішенні користувача перейти за посиланням. Інакше чим можна пояснити зворотне скорочення сниппета?

Гугл і сніппети

За повідомленнями представників пошукача, мета-опису, які прописують адміністратори сайту, не впливають на довжину сниппета. Іншими словами, будь-якого розміру не був складений вами description, алгоритм все одно буде керуватися своєю думкою. Тим, що система вважатиме найбільш корисним.

Description зобов'язаний бути потужним! Багато хто забуває або не розуміють його важливості. Незалежно від того, чи потрапить в видачу в ролі сниппета чи ні, мета-опис обов'язково «проглядається» роботом при індексації. Для алгоритмів це теж своєрідна підказка про вміст.

Як уже сказано, думка, що Google становить опис з мета-тега description, помилково. Експерти стверджують, що сніппети в Гуглі і Яндексі можуть частково формуватися за рахунок мета-опису. Алгоритмами враховується релевантність сторінки пошуковим запитам, від цього і залежить, що в підсумку вийде в результатах.

Власне, тому прийоми, що допомагають скласти description для ефективного сниппета в Google і Яндекс, приблизно однакові:

Потрібен ємний і інформативний абзац, розміром приблизно в 160 - 240 символів.
Він унікальний, не дубльований в основному тексті.
Відповідає змісту, включає основну тему статті.
Його потрібно оптимізувати, тобто включити хоча б один ключ - найбільш важливий.
Можна зустріти рада, що щільність ключових слів в даному фрагменті варто зробити вище, ніж в звичайному тексті. Однак захоплюватися не варто.
Краще становище для основного ключа - в першому реченні, ближче до початку.
У description не варто писати більше 2-3 пропозицій. Вони не повинні бути занадто короткими або надто довгими. Хоча у видачі багато прикладів описів з мікро-пропозиціями. Наприклад, «Доставка - 0 гривень».
рекомендується:

Використовувати великі літери на початку речення. Краще, коли кожна фраза передає одну думку.
Вставляти цифри: вартість товару, кількість рад або глав, коли мова про статтю, гарантійні терміни. Особливо це важливо для комерційних запитів.
Включати точне формулювання УТП (для комерційної ніші).
Демонструвати вигоди, переваги.
Зрозуміло, що опис з комерційних і інформаційними запитами має відрізнятися.

Завдання будь-якого продає тексту або сторінки товару - показати конкурентні переваги. Тому збільшить число кліків:

Вказівка ​​ціни.
Контактні номери телефонів.
Адреса магазину або компанії.
Те, що відрізняє цю пропозицію від конкурентів: доставка за годину, цілодобове обслуговування, можливість повернення і т. Д.
сниппет дозволить виділитися на тлі конкурентів

Деякі сайти охоче використовують символи в description: значки, emoji, мікрозображення. За комерційним запитам це цілком виправдано, оскільки так можна привернути більше уваги. Але не варто захоплюватися, прийом повинен бути доречним.

Title не треба повністю копіювати в мета-опис. Цю ж думку можна висловити кілька інакше і розвинути її. Зрозуміло, суперечити один одному вони не повинні. Description буде більш результативним, якщо включити в нього цифри, формулювання УТП, ціни, пропозиції знижок або інших вигод клієнта, контакти. Хороший опис підвищить кликабельность посилання.

ІНШІ ЗНАЧИМІ АСПЕКТИ
Швидкі посилання
Обидва лідери в пошуку можуть виводити в сниппет посилання на інші сторінки сайту. Вони отримали назву швидких, формуються автоматично. Алгоритмам можна дати вказівку про їх використання, але для появи таких посилань буде корисно, якщо:

Алгоритм вважатиме, що показ додаткових сторінок має цінність для клієнта. Щоб він прийшов до такої думки, важливо, щоб структура сайту була побудована максимально логічно. Тоді при виявленні розділів, релевантних запиту, збільшується шанс появи швидких посилань у видачі.
Адреси сторінок прописані за принципами ЧПУ.
Важливо якість ресурсу, його безпеку.
Підлеглі сторінки доступні з головної.
Тайтли і заголовки H1 короткі, зрозумілі, відповідають змісту, тексту посилань.
«Швидкі» лінки відносяться до розширених сніпетів. Безпосередньо вплинути на їх демонстрацію в пошуку можна, цим питанням відають алгоритми.

навігаційна ланцюжок
навігація по сніпетів

Вона показує шлях до внутрішнього розділу сайту, де розташована сторінка, на яку посилається пошук. Це також розширений сниппет. Його застосовують, щоб користувач краще розумів, як влаштований ресурс.

Для неї необхідно, щоб:

Ресурс мав зрозумілу і просту структуру, був великим.
На сайті були налаштовані хлібні крихти.
Дерево розділів відповідало URL сторінок.
Вітається, якщо збігаються title і тексти посилань на сторінку.
І тут не можна прямо вплинути на рішення алгоритму.

Чи можна видалити опис з сниппета
Іноді власник сайту розуміє, що пошуковик вивів в результати не той сниппет, про яке хотілося б мріяти. Яндекс дає підказки, як вчинити в подібній ситуації:

Щоб виключити появу контенту, доведеться заборонити індексування цього тексту через noindex.
Можна виключити розміщену посилання. Для цього треба заборонити її індексування через атрибут rel зі значенням nofollow.