Фільтри пошукових систем: як убезпечити сайт

Санкції пошукових систем застосовуються іноді передбачувано, іноді - як грім серед ясного неба. Раніше потрапляння під фільтр пошукача ставало для сайту покаранням, яке легко виявлялося. Воно було подібно вірусу і вимагало швидкого реагування: ресурс зникав з видачі або миттєво втрачав позиції.

Зараз дію фільтрів не завжди так легко впізнати. Веб-ресурс може поступово знижуватися в ранжируванні, потрапляючи під песимізація. Фільтри видозмінилися, удосконалилися, але забувати про них не можна! Розповімо про них і про те, що робити з сайтом, щоб убезпечити від немилості пошукових систем.

ФІЛЬТР ПОШУКОВОЇ СИСТЕМИ

- це певний алгоритм, який оцінює інтернет-ресурс на відповідність умовним стандартам. Якщо він не відповідає вимогам, використовує нечесні прийомчики для штучного зростання в ранжируванні, то система це виявляє і карає зниженням позицій або виключенням з видачі. Найвідоміші фільтри в Google - «Пінгвін» і «Панда».


ПРОТИ ЧОГО БОРЕМОСЯ?
Ми пам'ятаємо зі статті про методи SEO, які вже не працюють, що були етапи, коли для просування використовувалися спамние ключові тексти, закупівля посилальної маси. Є чорне SEO, яке з часом обростає легендами, але не дає забути про себе (хто-то ж ще застосовує дорвеи і клоакинга).

Фільтри в пошукових системах з'являлися поступово, в якості реакції на маніпулятивні способи просування сайтів.

«Пінгвін» і «Минусинськ» були покликані очистити видачу від шанувальників покупного лінкбілдінга.
«Баден-Баден» і «Панда» - підвищити якість текстового контенту і знизити ступінь його заспамленності.
АГС (в Яндексі) і Panda спрямовані на боротьбу з неякісними ресурсами, які використовують чорні методики, створеними спеціально для роботів, а не для реальних користувачів.
Пошуковики борються і з накруткою поведінкових факторів, і з технічно недосконалими веб-сторінками. Вас віднесуть до останньої групи, якщо зазначається:

Низька швидкість завантаження;
Відсутність адаптивності під мобільні пристрої;
Низька якість веб-ресурсу з точки зору дизайну і функціоналу;
Ігнорування вимог щодо юзабіліті;
Неунікальний, поганий контент.
ЯК МІНЯЮТЬСЯ ФІЛЬТРИ І ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО?
Наразі стосовно фільтрів склалася така ситуація: вони вже не виступають окремою частиною або програмою пошукача, а включаються в алгоритми його роботи. Тому найважливіше для безпеки сайту - використовувати перевірені, «білі» способи для просування, оскільки сірі і чорні в будь-якому випадку будуть виявлені.

Згодом змінилося і дію фільтра на ресурс. Якщо раніше падіння або виключення виявлялося моментально, то тепер іноді доводиться здогадуватися про застосування санкцій, аналізуючи безліч чинників.

Дія фільтра може запускатися автоматично, алгоритмом, а може - вручну, після виявлення невідповідності і оцінки сайту асессорами (співробітниками пошукових систем).

Цілі фільтрів пошукових систем

ЯК ДІЗНАТИСЯ ПРО САНКЦІЇ
Так, Гугл не повідомляє власника сайту про те, що він потрапив під фільтр. Виявити цю проблему можна за такими ознаками:

Зниження відвідуваності;
Втрата позицій у видачі;
Відсутність сайту в результатах видачі по точним, низькочастотних запитах (що включає найменування компанії і т. П.);
Виняток з видачі окремих сторінок або всього сайту.
Це лише очевидні симптоми. Але потрібно враховувати всі негативні зміни! Виявити такий негатив допоможуть засоби веб-аналітики: інтернет-маркетологи і SEO-фахівці повинні аналізувати їх дані постійно. Треба взаємодіяти з веб-майстрами Яндекса і Search Console в Гугл.

ЯК НЕ ПОТРАПИТИ ПІД ФІЛЬТРИ ПОШУКОВИХ СИСТЕМ


Ще кілька років тому звільнитися від покарання було простіше: якщо власник сайту знав (або здогадувався), що до санкцій його привели «погані» посилання, то він позбавлявся від них. І сьогодні впоратися з проблемою буває нескладно: коли ви знаєте, що отримали «Баден-Баден» за переоптімізірованние тексти, то тут же беретеся їх переписувати. Або виявилося вірусне ПО: ясно ж, що ресурс треба чистити і лікувати.

Це явні випадки, але ситуація складніша, коли недоліки сайту носять комплексний характер і зачіпають:

Некоректну стратегію SEO-просування;
Невірно розроблений маркетинг;
Технічні якості сайту;
Низькосортний контент (дубльований, крадений, з середньою або низькою унікальністю).
Фільтри і алгоритми не намагаються створити перешкоди для просування, їх мета - очистити результати за запитами користувачів, підвищити якість роботи пошуку. Тому не можна будувати стратегію просування на хитрих маніпуляцій, які допоможуть обійти систему.

Всі названі аспекти треба враховувати вже при створенні сайту, піклуватися про його позитивні якості, розвивати їх. Якщо ви не думали про таких питаннях на етапі розробки, для поліпшення позицій у видачі доведеться вносити величезну кількість змін. Інакше ранжирування не виправити: сайтом треба займатися, щоб фільтри пошукових серверів не ставали для нього загрозою.