Функціонал сайту: користь та надлишок

Функціонал - це набір корисних опцій, які є на сайті. Це не контент, не структура, що не дизайн або їх комбінація, а сукупність інструментів, які допомагають власнику і / або відвідувачеві.


Подивимося на будь-який типовий сайт. Побачимо там інформацію про компанію, про її послуги, розділ з контактами, новинами, блог, якщо це інтернет-магазин - то каталог, кошик, форму замовлення. Це все основа. Але є додаткові інструменти, які покликані зробити сайт корисним. У зв'язку з цим часто виникає питання: де користь, а де надлишки? Як створювати сайти, максимально функціональні, але при цьому не перевантажені зайвими опціями?

ЯКІ МОЖЛИВОСТІ ПОТРІБНО ЗАКЛАСТИ У функціонал САЙТУ
Є основні закони, за якими будується будь-який сайт. Відповідно, є якийсь загальний функціонал, відступати від якого не варто.

Кожен гість ресурсу повинен отримати інформацію про діяльність компанії, її можливості, послуги та їх вартість. Повинні бути наочно представлені способи зв'язку для обговорення деталей співпраці. Будь-який відвідувач при переході на сторінки сайту оцінює, іноді підсвідомо:

Дизайн,
контент,
структуру,
Наявність доступних опцій.
Все це, безумовно, не повинно йти в розріз з інтересами компанії. Якщо є можливість онлайн-покупки, то повинна бути корзина і система розрахунків. Зручність навігації, логіка переміщення по розділах, пошук значимої інформації - це те, що обов'язково повинно бути реалізовано. Але тут важливо не перестаратися!

Перше, на що потрібно звернути увагу, це тип ресурсу. Інформаційному порталу не потрібна кошик для покупок. Інтернет-магазин одягу не зацікавлений в формі онлайн-замовлення їжі. На Лендінгем не вийде впровадити каталог з системою фільтрів. Тобто, спочатку функціонал пов'язаний і залежить від різновиду сайту.

Друге, що обов'язково враховується, це специфіка бізнесу і цілі власника сайту. Його можна скільки завгодно переконувати в корисності форми зворотного зв'язку для миттєвої онлайн-консультації. Але якщо бізнес молодий, і поки просто нікому завжди перебувати за комп'ютером, онлайн-консультант дійсно не потрібен. Його «мовчання» викличе невдоволення відвідувачів.

ЯК РЕАЛІЗУВАТИ функціонал САЙТУ
Можливості ресурсу і CMS визначені наявною базою. Її можна розширювати за допомогою розробки і установки необхідних розширень або впровадження вже створених компонентів.

У базові опції зазвичай включають: редактор сторінок, новини, форму контактів, слайдери подій або послуг, фото та інше. А додатковий функціонал створюється на замовлення, тому що являє собою розширені можливості. Залежно від складності розрізняються і ціни на такі послуги.

Для створення і впровадження потрібен час. Розробникам необхідно зібрати потрібні відомості, підготувати актуальні методи вирішення питання, написати програму (плагін, розширення), потім інтегрувати її в CMS.

Що може стати додатковим функціоналом:

Калькулятор розрахунку вартості послуги;
Форма реєстрації, підписки на розсилку, контактів;
Пошук на сайті;
Фільтр товарів;
Інтеграція з системою розрахунків;
Захист від спаму або копіювання;
Профілі сторінок в соціальних мережах;
Карти з місцем розташування;
Особистий кабінет користувача і багато іншого.
Перш ніж замовляти подібні доопрацювання функціоналу, треба ретельно проаналізувати всі їхні плюси і мінуси. Краще отримати рекомендації фахівців.