Колірна гамма сайту: рекомендації по підбору

Щоб не втратити потенційних клієнтів, власник веб-ресурсу повинен довіритися думку професійного дизайнера. Але і самому корисно мати уявлення про підбір гармонійної колірної гами для сайту. Розповімо про те, як підбирати відтінки, які сервіси допоможуть «підглянути» кольору для сайту і їх поєднання, як працюють колірні схеми. Дамо рекомендації про те, що ще потрібно врахувати при виборі палітри для веб-ресурсу.

ПРАВИЛА ПІДБОРУ
Головний інструмент, який застосовують для комбінування відтінків, - це колірний круг. З його допомогою можна знайти ефектні поєднання, які відмінно виглядають разом. Але спочатку треба зрозуміти принципи роботи з ним.

колірний круг

Гармонійні комбінації народжуються з:

Тріад - 3 кольорів, які в колі утворюють трикутник. Класична тріада - коли кожен елемент трійки віддалений від іншого на рівну відстань. Один колір панує, два інших доповнюють його. Ще є аналогові тріади - поєднання відтінків, що лежать поруч один з одним на колірному колі.
Зошити - відповідно, 4 кольори, що утворюють прямокутник. Складна схема, при якій 1 колір - головний, 2 - додаткових, а ще один - підкреслює акценти. Всі 4 кольори не можна використовувати як основні: з'явиться дисбаланс, дизайн буде, що називається, різати око.
Контрастів, тобто поєднань 2 кольорів, розташованих в колі протилежно.
Такі комбінації називають колірними схемами. Вони залишаються гармонійними незалежно від того, який кут повороту.

Щоб швидше зорієнтуватися в підборі кольору, треба засвоїти ще кілька нескладних правил:

Гармонують є тони, які близькі за спектром. Наприклад, поряд з червоним в колі розташовуються рожевий, помаранчевий.
Комплементарні або додаткові відтінки - пара, розташована в колі навпроти. Це, припустимо, синій з жовтим, зелений з червоний. Їх не можна використовувати на рівних: один - завжди основної, іншої - додатковий. Ступінь контрасту значна, і такі поєднання краще застосовувати, коли якусь інформацію необхідно підкреслити. Наприклад, синій - фон, жовтий - колір акценту.
Головні елементи спектра в живопису - червоний, жовтий, синій (RYB). І їх не можна отримати шляхом змішування інших відтінків. Але в цифровому форматі ця схема не працює. У веб-дизайні використовують колірну модель RGB - червоний, зелений, синій.
Правил і схем в теорії кольору набагато більше, названі тільки основні. Але зараз багато безкоштовних сервісів, які допомагають і дизайнерам, і цікавим користувачам швидко і легко знайти своє поєднання:

Adobe Color CC. Є російськомовна версія і кілька режимів підбору, багато палітр.
ColorScheme.Ru - російськомовний ресурс, простий і зрозумілий навіть новачкам.
Paletton.com - теж легкий в зверненні, але англійською.
Одного онлайн-помічника більш ніж достатньо! Просто виберіть той, який зручніше особисто вам. Взагалі підбір кольорів для сайту - справа непроста і суб'єктивне. Завдання полегшується, коли вже розроблений фірмовий стиль: зрозуміло, які відтінки потрібно використовувати.

ЗНАЧЕННЯ ВІДТІНКІВ
Багато при виборі кольору хочуть розібратися зі значенням. Детальні характеристики ми приводили в статті «Значення кольору в фірмовому стилі компанії».

Згадаймо коротко, як сприймаються кольору в дизайні сайту:

Чорний: сила, лаконічність, влада.
Білий: свіжість, ясність, чистота.
Бежевий: скромність, нейтралітет, ніжність.
Відтінок слонової кістки: стиль, елегантність, комфорт.
Сірий: строгість, професіоналізм, контроль.
Фіолетовий: еліта, розкіш, романтика.
Синій: спокій, стабільність, безпеку.
Зелений: зростання, розвиток, природність.
Помаранчевий: молодість, дружба, бадьорість.
Жовтий: веселощі, ентузіазм, енергія.
Червоний: пристрасть, дія, активність.
Можна довго розбиратися з психологічної точки зору, які кольори на що впливають і які пробуджують асоціації. Треба зрозуміти просту річ: важливо підібрати таку палітру, щоб вона не дратувала відвідувачів.

значення кольорів

Смаки у всіх різні, на сприйняття впливає емоційний фон, самопочуття, настрій, призначений для користувача досвід, погода і ще 1 000 факторів. На всіх не догодиш! Вчені давно довели, що чоловіче і жіноче сприйняття кольору дуже відрізняються один від одного. У дальтонізму є 3 різновиди - протанопия, дейтеранопія, трітанопія, страждають їм переважно чоловіки - близько 7-8%.

Дуже складно знайти таке рішення, яке влаштує всіх. До речі, найбезпечнішим в цьому плані кольором виступає синій. Недарма саме його обрали багато соціальні мережі - Facebook, ВКонтакте, Твіттер.

КОЛІР І ТЕМА САЙТУ
Правильне рішення допоможе зробити сайт унікальним і легко запам'ятовується! І посприяє тому, щоб відвідувач затримався на веб-ресурсі. Для того щоб найбільш вдало підібрати колірну палітру, необхідно враховувати на тематику сайту.