Мобільна версія або адаптивний дизайн

Вже три роки мобільний трафік перевищує десктопний: за оцінками в 2017 році його частка склала понад 52%. І в майбутньому ця тенденція буде посилюватися. Коли стало ясно, що мобільний інтернет перемагає, швидко пішла реакція пошукових систем. У 2015 році в Google з'явився алгоритм Mobile friendly, який пізніше трансформувався в mobile-first.

Переважна частка сайтів повинні бути адаптовані під мобільні пристрої. Це важливо як для ранжирування в пошуку, так і для зручності користувачів. Можливо, є ніші, де бізнес орієнтований тільки на десктоп, але їх вага мінімальна. Іншим обов'язково треба підлаштовуватися під мобільний трафік. Тут відкриваються два шляхи: створювати мобільну версію сайту або піклуватися про розробку адаптивного дизайну. Який варіант вибрати - ось в чому питання!

ПОШУК І «МОБІЛЬНІСТЬ» САЙТУ
Крім згаданих алгоритмів в пошукових системах з'явилися фактори ранжирування, які оцінюють «мобілопрігодность» ресурсу.

Зокрема, враховується:

Як відображається контент, чи не виникає необхідності в масштабуванні сторінки і її горизонтального прокручування;
Чи всі елементи коректно відтворюються на мобільниках;
Доступні і зручні у використанні кнопки, посилання, форми;
Наскільки швидко відбувається завантаження сторінок на смартфонах.
Якщо з названих напрямків виявляються проблеми, то їх треба терміново вирішувати.

ШЛЯХ № 1. РОЗРОБКА МОБІЛЬНОГО ВЕРСІЇ в Києві
Треба розуміти, що це спеціальний міні-сайт під мобільні пристрої. Він створюється за своїм шаблоном, містить не всі, а лише ті блоки «основного» сайту, які комфортні для користувачів і добре відображаються на маленьких екранах. Ознакою мобільної версії стає додатковий елемент m. , Який з'являється в url.

Переваги і мінуси мобільної версії

Плюсів у такої розробки досить:

Швидке завантаження і малу вагу сторінок;
Свобода користувача - він на свій розсуд може перемикатися з основною версією сайту на мобільний і навпаки;
Міні-версія розробляється спеціально під вимоги пошукових систем, а тому відповідає потрібним параметрам функціоналу і юзабіліті.
Але і мінуси також виявляються:

Власник отримує по суті два різних сайту: якщо контент або сторінки додаються, то роботи ведуться і на основний, і на мобільній версії.
Основний сайт не завжди отримує бонуси в ранжируванні. M-версія розташована на іншому домені, має свій url і індексується окремо.
Обмеження контенту: не всі елементи можна і потрібно використовувати в мікроформатів. Мова про довгих текстах, flash-компонентах, деяких плагінах.
ШЛЯХ № 2. СТВОРЕННЯ АДАПТИВНОГО ДИЗАЙНУ в Києві
Адаптивна верстка має на увазі опрацювання дизайну сторінок сайту таким чином, що при показі на екранах різних пристроїв елементи «підлаштовуються» під них за розмірами і розташуванням. Якісна верстка дозволяє організувати коректне відображення на десктопах, планшетах, смартфонах із збереженням необхідного функціоналу сторінок.

До плюсів адаптивного дизайну відносять:

Єдиний url і індексація в пошуку;
Позитивний вплив на поведінкові фактори, що, в свою чергу, покращує можливості сайту для просування;
Чи не доводиться виконувати подвійну роботу і заповнювати контентом дві версії сайту;
Завдяки гнучкості інтерфейсу налаштовується комфортне відображення сторінок на екранах різного розміру.
Не можна промовчати про мінуси:

При розробці сайту слід дотримуватися макетів для екранів з певними параметрами;
Адаптивний дизайн вимагає детального опрацювання, адже користувач не має можливості перемикання версій;
Якщо виникає необхідність додавати сторінки з новими шаблонами, то треба виконувати настройку під адаптивну верстку.
ХТО КОГО?
З невеликою перевагою перемагає все-таки адаптивний дизайн: у нього більше плюсів при рівній кількості мінусів.

вибір очевидний - адаптивна верстка

Практика показує, що «мобільний» формат вибирають великі учасники бізнесу, у яких є своя стійка ЦА, а бренд є загальновідомим.

Молодий і розвивається бізнес вибирає адаптивну верстку і виявляється прав, оскільки:

Адаптивний сайт краще ранжируется з урахуванням всіх своїх напрацювань по юзабіліті, поведінкових факторів, посилальної масі;
Налаштування для оптимізації і індексації виробляються легше;
Такий підхід оцінюється пошуковими системами вище, ніж створення мобільних версій.