Помилки в веб-дизайні, які можуть стати фатальними

Веб-дизайн впливає на ефективність сайту, на його сприйняття відвідувачами, на їх рішення про покупку або співпраці. Тому важливо, щоб веб-ресурс, який ви вирішили випустити в Інтернет, був візуально привабливим, комфортним для користувачів.

Але скільки людей - стільки й думок! Те, що комусь здається цікавим і захоплюючим, іншого просто відштовхне. У цій публікації розглянемо типові і не дуже помилки веб-дизайну, в тому числі ті, які можуть геть занапастити сайт. Дамо підказки, як краще вчинити.

ЗАГАЛЬНІ ПОМИЛКИ
Спочатку поговоримо про тих, які можна вважати фатальними, непоправними. Безвихідних ситуацій, звичайно, не буває. Але трапляється, що промах в дизайні не вийде усунути без повної переробки сайту, і це як раз epic fail. Що можна віднести до таких помилок?

поганий макет
Якщо створення сайту спочатку зроблений погано, структура, подача інформації, організація подання контенту не продумані, це заздалегідь нищівний провал. Тому що користувачеві зазвичай все одно, отримати послугу у вашій компанії або перейти на сайт конкурента. Природно, опинившись на ресурсі, де не зрозуміло, куди зайти, як шукати відповідь на питання, людина не буде довго розбиратися. Він просто піде на інший сайт, більш зрозумілий, де подбали про його комфорт.

В ідеалі при першому погляді на сторінку відвідувач повинен розуміти, куди зайшов, що йому пропонують, в якому розділі він знайде те, що шукає, як скористатися пошуком, формою дзвінка, зворотного зв'язку або замовлення.

Веб-дизайнери дають такі рекомендації, щоб уникнути створення поганих макетів: використовувати канонічні правила - золотого перетину, закону двох третин, застосовувати сітку (grid). Головне ж - приступати до роботи над дизайном після повного маркетингового дослідження бізнесу, для якого створюється сайт.

Калейдоскоп в оформленні
Коли немає єдиної послідовності, і різні сторінки мають різний дизайн, протиставляються в оформленні, то, як мінімум, користувач прийде в замішання. Може скластися враження, що людина перейшла на інший ресурс. Якщо разом з дизайном змінюється навігація, переміщаються важливі елементи, то це призведе до нерозуміння і відторгнення.

Тому таких крайніх рішень варто уникати:

Зберігайте колірну схему на всіх сторінках.
Контролюйте відстані між елементами по вертикалі і горизонталі. Вони повинні бути рівними.
Зберігайте єдину навігаційну систему.
Дотримуйтеся вимог єдність заголовків, оформлення посилань, іконок, форм.
Неправильна колірна схема
Зараз підібрати вдалу схему допомагають спеціальні сервіси. Однак часто недосвідчені веб-дизайнери прагнуть виділитися або випробувати якесь екстраординарне рішення, що може привести до провалу. Кольори, які використовуються на сайті, повинні підпорядковуватися єдиній логіці.

Якщо у компанії вироблений фірмовий стиль, це стане підказкою. Не варто брати більше 3 кольорів, треба скласти і дотримуватися пропорцій їх застосування. Гамма повинна підкорятися тематиці ресурсу і не контрастувати з нею.

невдало обрані кольору

Невдалі колірні рішення впливають на сприйняття і нерідко відштовхують. Якщо при створенні сайту присутні зливання кольорів, на поведінку відвідувачів це відіб'ється негативно. Основний колір також повинен добре поєднуватися з зображеннями і фотографіями, які необхідно використовувати.

Проблеми з текстом
В цьому плані можуть виникати різноманітні помилки. Але епічною провалом виявиться така ситуація, коли текст неможливо прочитати. Якщо він:

Занадто дрібний,
Надто великий,
Настільки екзотичний, що розмивається звичне обрис букв,
Зливається з фоном,
Створює з ним різкий колірний контраст,
- це грубі помилки, оскільки заважають відвідувачеві зробити те, навіщо він виявився на сайті - отримати інформацію.

відсутність адаптивності
Коли дизайн некоректно відображається на деяких дозволах екрану, сайт втрачає трафік. Навіть якщо не зачіпати технічну сторону питання (неадаптовані для мобільних ресурси гірше ранжуються в пошуку), в будь-якому випадку на користувача це зробить негативне враження. Слідкуйте за тим, щоб сайт, його оформлення, контент, елементи були повністю доступні і коректно показувалися на екранах мобільників, планшетів, комп'ютерів.

Коли при зменшенні розміру екрану виникає необхідність в горизонтальній прокрутці - це грубе порушення.

безглузда анімація
Анімовані елементи використовують часто, але робити це треба з обережністю. Якщо такі деталі виконані надмірно агресивно, нав'язливо або, навпаки, довго не завантажуються, загальмовані, це, щонайменше, викличе роздратування відвідувачів.

недоробки навігації
Поставте себе на місце користувача: якщо ви зайшли на ресурс і не можете зрозуміти, як перейти в потрібний розділ, або посилання приводить туди, куди ви не хотіли потрапити, навряд чи у вас з'явиться бажання розібратися в ситуації і зрозуміти логіку побудови ресурсу, зв'язку сторінок . Швидше за все, ви махнете на такий ресурс рукою і повернетеся до результатів видачі.

Веб-дизайнер повинен подбати про те, щоб текст легко читався і сприймався, при його розміщенні залишалося місце, яке буде створювати атмосферу легкості, свободи.

Перебір з картинками
Багатьом подобається мінімалістичний дизайн, де головна роль належить не тексту, а ілюстрацій, анімації, відео. Виглядають такі рішення елегантно, свіжо, але лише при вмілому і гармонійному втіленні. Якщо використання зображень переступає межу розумного, відвідувач ніби виявляється в фотогалереї.

Потрібно знайти оптимальний баланс, коли ілюстрації і текст будуть взаємно доповнюваними, не перетягуючи значення на себе. Якщо багато говорить фото або відео, приберіть надлишки тексту. Якщо опублікована якісна, велика, добре структурована стаття, не перекривайте її картинками. Залиште лише ті, що вносять частку нового в зміст.

Звичайно, перевагу треба віддавати оригінальному фото- і відеоконтенту. Зображення повинні бути оптимізовані за розміром. Це важливо для нормальної швидкості завантаження сайту і цілісності сприйняття!

скромні контакти
Вкрай мало тих ресурсів, які не мають на меті залучити клієнтів. В основному, їх завдання прямо протилежна - розповісти користувачам про компанію так, щоб вони захотіли скористатися послугами. І тут може виникати серйозна помилка: власник з зайвої скромності або просто не подумавши вирішує, що форми зв'язку, контактні дані можна зробити менш помітними, надаючи основне значення інформації про товари, послуги, корисного контенту. Робити цього ніяк не можна: потенційний клієнт на будь-якій сторінці сайту повинен отримувати відомості, як йому зв'язатися з представниками компанії, щоб купити, оформити замовлення, уточнити інформацію.

Ефектні, помітні заклики і контакти - найважливіша складова продає сайту.

ПРИВАТНІ ПОМИЛКИ В ДИЗАЙН САЙТІВ
Поговорили про тих прикрих недоробки, які поширені в сучасному Сайтобудування. Зустрічаються і інші помилки, які виявити складніше. Часто це відбувається не з першого погляду - вони не очевидні. У чому їх підступність, розбираємося далі.

приватні помилки

На сайті використовуються кілька стилів, шрифтів, що не гармоніюють між собою. Така невміла комбінація типографіки створює дискомфорт, відчуття недоробки, непрофесіоналізму, заважає сприйняттю.
Вміст сторінки не має поділу на смислові блоки. Іноді інформація подається нелогічно, виникають «перекоси» блоків, розподіл взагалі відсутня. Частково ця проблема порушена в розділі про свободу простору. Однак помилки часто пов'язані і з оформленням блоків. Відступи рекомендується робити однаковими. Занадто великі, коли виникає порожнеча, або занадто маленькі, коли елементи склеюються один з одним, стають недоліком. Дільником може виступати і відрізнятися за кольором фону, але важливо не переборщити.
Текст розташовується на зображенні і зливається з ним. Часто заголовки і підзаголовки, назви розділів розташовують на тлі фотографії або відео. Важливо не допустити його розмивання, злиття, поганого розрізнення. Помилкою виступає і таке розташування тексту, коли він закриває собою значну частину зображення. Вирішується проблема накладенням на картинку контрастного фільтра, розташуванням тексту на затемненій частині фото. Або перенесенням тексту.
Захаращення меню. Це питання більше відноситься до планування структури сайту, але важливий і з точки зору дизайну. Завдання користувача - швидко отримати необхідну інформацію. Іноді це розуміють перекручено і намагаються все послуги, розділи помістити в основне меню. В результаті воно виходить перевантаженим. Людині стає складніше знайти потрібну сторінку, хоча спочатку ставилося інша мета. Тому структуруйте інформацію, плануйте розташування розділів і не завантажуйте меню, яке в ідеалі може містити 5-7 пунктів.
Недоречні акценти. Буває, що кольором виділяється окремий вузький блок зі значущою інформацією. Однак такий акцент дробить логіко-смислові блоки, ускладнює цілісне сприйняття сторінки. Як це подолати? Заголовки, як важливий елемент тексту, і так виділяються - шрифтом, його розміром, насиченістю, відступом. Тут немає сенсу залучати для виділення колір. Весь блок можна підкреслити фоном, але акуратно.
Неправильне вирівнювання і розташування тексту. Помилка, коли багато текстового контенту потрапляє в вузькі колонки. Написане з працею читається і сприймається. Не варто вирівнювати по центру великий за обсягом текст. Користувачеві через це складніше читати, виглядає подібне оформлення неакуратно.