Правила складання семантичного ядра

Семантичне ядро ​​- оптимальний набір ключових слів, повністю розкриває тему веб-ресурсу. Складанням СЯ традиційно займаються SEO-фахівці. Можливо, цим навиком можна опанувати самостійно? Особливо зараз, коли стільки сервісів-помічників?

НАВІЩО СКЛАДАТИ СЯ ДЛЯ САЙТУ
Якщо неправильно чи неповно відобразити тематику сайту через семантичне ядро, то пошукові роботи не зможуть правильно інтерпретувати сферу діяльності ресурсу.

Отже, на сайт потрапить менше зацікавлених користувачів, що суперечить цілям створення веб-майданчика.

Говорячи про збір СЯ та інших SEO-даних, ми не забуваємо, що алгоритми пошукових систем враховують не тільки входження ключових фраз, а й чистоту, природність, корисність текстів, а також багато характеристик самого ресурсу.

Разом з тим, без використання ключових запитів сайт просто не увійде в потрібний пошуковий розділ.

При цьому треба дотримуватися основних принципів складання семантичного ядра:

У ньому відбивається смислова база сайту,
Грамотно сконструйоване, воно допомагає створити логічну структуру і навігаційну ланцюжок,
Кожна сторінка або розділ отримують певну найменування, наповнення і грають свою роль в просуванні сайту.
Власне, СЯ диктує основи стратегії і навіть вартості просування. Якщо порівняти одностранічнік, класичний корпоративний сайт і інтернет-магазин на кілька сотень тисяч товарів, семантичне ядро ​​відповідним чином буде збільшуватися, ускладнюватися, а сторінки - по-різному ранжуватися в пошукових системах. Займатися просуванням сайту, де СЯ складається з 50 ключів, набагато простіше, ніж якщо їх 500.

ОСНОВНІ ПРАВИЛА складання семантичного ядра
Як підбираються набори ключових слів? По-перше, згадаємо: ми вже писали про те, якими бувають призначені для користувача запити: високо-, середньо- і низькочастотними.

Ключі бувають різними

За першою групою просуваються тільки гіганти, які реально можуть собі дозволити вкласти в SEO мільйони рублів і охопити найпопулярніші запити. Наприклад, «квіти», «SMM», «сайти». Це не завжди виправдано, оскільки високочастотники рідко бувають інформативними. Але дають охоплення.

Головне правило таке: при цілі згенерувати максимальний трафік цільових відвідувачів при великому бюджеті треба збирати високо- і середньо частотні запити. У зворотному випадку - орієнтуватися на середньо- і низькочастотні.

Складання семантичного ядра передбачає копітку роботу із запитами. Ключі не просто упорядковано відповідно до доречності і симпатії.

Треба аналізувати:

Кількість показів або частоту;
Кількість показів без морфологічного зміни і словосполучень;
Сторінки конкурентів у видачі;
ТОП пошуку;
Конкурентність ключових слів;
Географію просування;
Прогноз переходів і відмов.
ЯК ЗБИРАТИ СЯ: МЕТОДИ
Що можна використовувати при зборі семантичного ядра:

Власне, складання СЯ під створюваний або просувний сайт. Щоб здійснити це, можна по-старому скористатися Wordstat. Він дає мінімально необхідні відомості - частотність запиту, підбір по регіонах, точні входження або з урахуванням морфології, «супутні» ключі, які виводяться в правій колонці в віє схожих запитів. У Google є аналогічний сервіс - Keyword Planner Tool або планувальник ключів.
Онлайн-помічники. Різного роду сервіси, які надають послуги безкоштовно або за гроші, дозволяють швидко зібрати СЯ за допомогою баз даних пошукових запитів. Про них ми розповімо нижче.
Сайти конкурентів. Цю роботу вже хтось зробив, і можна просто взяти і скористатися результатами. До того ж, ви напевно знаєте своїх суперників «в обличчя», в тому числі і лідерів. Їх сайт дозволить максимально швидко скомпонувати СЯ, але подумайте про надійність цього інструменту. По-перше, немає гарантії, що SEO-фахівці конкурентів не допустили помилок при пошуку ключових фраз. По-друге, після впровадження їх ядра пройшов якийсь час, і інтереси користувачів разом з запитами могли змінитися. По-третє, вам треба якось відбудовуватися від конкурентного середовища, і в цьому сенсі краще збирати своє ядро.
Робота з пошуком. Коли ви вбиваєте свій запит в пошуковий рядок Гугла, Яндекса, іншої системи, з'являються запроси- «підказки». Також вони виводяться нижче видачі. Їх варто враховувати.
Власник сайту має доступ до його статистикою, до метрик  Гугла. Робота з аналітикою також дає розуміння того, що шукають відвідувачі вашого сайту, по яких запитах і з яких джерел вони приходять.
Це основні методи, які варто комбінувати, щоб отримати найкращі результати.

ІНСТРУМЕНТИ складання семантичного ядра
Про найбільш поширених, безкоштовних і авторитетних службах ми вже згадали. Це Yandex.Wordstat і Keyword Planner Tool, доступний з аккаунта Google AdWords. У сервісу Гугла більш розширений функціонал, він особливо гарний при підборі ключів для контекстної реклами. Але і при роботі з СЯ його теж можна використовувати. У ньому є опції пошуку ключів, статистики по ним, що є і вордстат.

Інструменти полегшать завдання збору СЯ

Є й інші безкоштовні ресурси. Деякими з них користуватися простіше і зручніше, ніж сервісами пошукових систем:

Букварікс. Підходить як для досвідчених, так і для початківців SEO-фахівців, використовує бази вордстат, а також підказки Google. У ньому немає кластеризації, зате можна швидко знайти запити, визначити їх частотність, проаналізувати СЯ конкурентів, комбінувати ключі, використовувати мінус-слова.
Группіратор. Дозволяє виконувати кластеризацію ключів, групувати до 1 000 запитів. З його допомогою можна навіть підбирати ключі для контекстної реклами в AdWords. Але дані доведеться завантажувати у вигляді таблиці.
SLOVOEB - його іноді називають «молодшим братом Кей Колектори». Функціонал, звичайно, звужений, але зате користуватися можна безкоштовно! З ним впораються навіть новачки, оскільки там все зрозуміло.
Назвали найбільш поширені, але є й інші: Keywords Megaindex, Key Assistant, Elama і т. Д.

Платних багато, у них різні можливості і ціни на послуги, розписувати які ми не будемо.

Найбільш популярними в професійній SEO-середовищі вважаються:

Key Collector. Обчислює актуальність запитів і практично автоматично збирає СЯ, допомагає оцінити вартість просування.
SEMrush. Якщо треба оперативно оцінити сайти і СЯ конкурентів, вичленувати найефективніші - це сюди. Практична користь також в тому, що сервіс дозволяє відібрати якісні низкочастотники, які дадуть стабільний цільовий трафік.
SeoLib. Відрізняється різноманітністю корисних функцій, від аналітики до професійного складання СЯ. Є безкоштовний режим - до 25 запитів в день!
Бази Пастухова - збори закритої інформації за запитами, яку ви не отримаєте ні в Яндексі, ні в Google.
Ну і просто перерахуємо деякі інші служби, які теж варті уваги і дають практичну, хоча і платну користь: Rush Analytics, Semparser, Neo Engine, Spy Words, Just-Magic, Serpstat тощо.

ЯК ТРЕБА І ЯК НЕ ТРЕБА?
Дивіться, як не треба

Для ефективного збору СЯ приділіть особливу увагу таким процесам:

Вибирайте ключі, найбільш відповідні змісту сайту, релевантні його тематиці. Пам'ятайте, що працюєте зі смислами.
Нещадно видаляйте зайві запити, якщо є побоювання, що вони зашкодять трафіку і індексації.
СЯ потрібно розподіляти по сторінках сайту рівномірно. Загальновизнаною є схема «від загального до конкретного», коли на головну виноситься високочастотний ключ, в розділ - среднечастотний, в підрозділ - низькочастотний. Хоча не у всіх сферах її вийде вдало реалізувати.
Пишіть або замовляйте SEO-тексти з потрібними входженнями ключів, але не забувайте про те, що вони повинні допомагати читачам і подобатися ім.
Які помилки часто допускаються при складанні СЯ?

При швидкому, поверхневому підборі ключів можна зібрати запити, які не дадуть результатів: по ним не будуть приходити відвідувачі.
Тоді буде потрібно повторна робота з ядром і перезапуск просування. Це сили, нерви, гроші.
Навіть при рестарт і зміні ядра не варто видаляти вже наявний контент, якщо тільки він не відверто поганий. Якщо поудалять все, то можна втратити ті позиції, які вже були напрацьовані.
Потрібно дбати про те, щоб включення ключів в текст було доречним, логічним і природним з точки зору російської мови. За фрази типу «купити вітаміни спб аптека ціна» сайт можуть покарати пошукові системи.
Не допустимо Переспам, низька якість текстів.