Правила внутрішньої перелінковки сайту

Від того, наскільки якісно розподілений вага сторінок сайту, наскільки грамотно вони посилаються один на одного, багато в чому залежать поведінкові чинники. Тому що хороша перелінковка допомагає користувачеві орієнтуватися на ресурсі, швидко знаходити потрібну інформацію. Сайт теж отримує бонуси: відвідувач, ведений від однієї сторінки до іншої, довше затримується на веб-майданчику. Збільшується і час візиту, і глибина перегляду, що корисно.

НАВІЩО ПОТРІБНА перелінковка?


Її використовують для:

Збільшення, нагромадження ваги цільових сторінок, на який прямо впливає кількість посилань.
Підвищення комфорту відвідувачів під час користування сайтом. Такі посилання - повноправні елементи навігації, відповідно, вони відображаються на юзабіліті.
Швидшої індексації сторінок, особливо нових.
Підвищення релевантності.
Покращення поведінкових факторів.
Поповнення анкор-листа.
Внутрішня перелінковка - одне із завдань SEO, але ефект, який вона дає при вдалій реалізації, позитивно відбивається не тільки на пошукової оптимізації, а й на всьому сайті в цілому.

Особливо перелінковкою варто потурбуватися власникам великих сайтів. На скромних ресурсах, де кількість сторінок не виходить за 50, це запросто виконати своїми силами. Але чим більше проект, тим складніше буде робота з посиланнями, в тому числі внутрішніми. Розстановка правильних зв'язків допомагає покращувати сторінку-донор. Крім того, перелінковка буквально ловить відвідувача в свої мережі, перенаправляючи на інші сторінки сайту. Важлива умова - текст посилання повинен бути попрацювати, інтригуючим, привабливим.

ВИДИ ПОСИЛАНЬ В перелінковкою
Існує кілька класифікацій, ми наведемо найпопулярнішу. Для початку скажемо, що по способам виконання перелинковка буває автоматичного і ручного.

Види посилань в перелинковке

Перший випадок на практиці простіше - одноразово налаштовуються системи і необхідні сервіси, потім вебмайстру доводиться тільки контролювати коректність роботи.

Дії по автоматичної перелинковке виражаються:

У складанні карти сайту. Зазвичай і кожна сторінка посилається на карту, і навпаки.
У списках «Рекомендованого». Інтернет-магазини люблять пропонувати в такої категорії супутні або доповнюють таку покупку товари, сайти-статейнікі демонструють читачам контент схожою тематики і т. Д.
У розстановці хлібних крихт. Не будемо заглиблюватися в тему - цікавляться знайдуть детальний матеріал тут.
В автоматичних контекстних посиланнях, що розміщуються відразу в статтях.
Названі кошти не просто зручні, вони необхідні кожному сайту. Але треба розуміти, що ручна перелінковка завжди по ефективності перевершує автоматичну. Виконання такої роботи вручну - трудомісткий і тривалий захід, але завжди окупаються в результаті. Зазвичай знову публікуються матеріали містять посилання на те вміст, який вже присутній на сайті.

Щоб грамотно побудувати зв'язку, можна використовувати такі види посилань:

Контекстні.
Асоційовані.
Навігаційні.
Окремо варто згадати типи перелинковки - кільцевої і карусельний. У першому випадку посилання як би замикаються в коло. При цьому на кожному кроці, від однієї ланки ланцюга до іншого, вага накопичується. У другому випадку, вага розподіляється «від сильного до слабкого». Тобто більше значення отримує головна, далі йдуть розділи, в них окремі категорії, сторінки. Тут з кожним кроком відбувається зменшення ваги.

І ще є зовнішня перелинковка, яка теж варта уваги. Поки повернемося до видів посилань.

навігаційні
навігаційні посилання

Вони полегшують навігацію по ресурсу, і класично до них зараховують елементи меню, хлібні крихти, змісту статей і т. П. Вони розставляються для зручності користувача, для його легкої орієнтації в межах сайту.

контекстні
Такі лінки поміщаються в текст. Анкор (текстовий опис посилання) повинен відповідати тематиці контенту, куди поміщається лінк. Корисно використовувати ключові слова, але з обережністю, без фанатизму. Текст (максимум - 4-5 слів) повинен бути коротким і одночасно викликає інтерес читача.

За кількістю контекстні посилання не мають обмежень, але керуватися варто логікою і здоровим глуздом. Якщо можливостей переходу буде пропонуватися занадто багато або вони виявляться нерелевантними, можна викликати гнів і роздратування у користувачів. Напрямок посилань може бути двояким: по одному рівню (наприклад, коли одна сторінка з низькочастотних запитом посилається на іншу з таким же по частоті), по висхідній лінії (деталізована сторінка з Низькочастотник посилається на більш важливу, просувається по високочастотному запиту).

наскрізні
Їх ще називають асоційованими. Такі посилання розміщуються на всіх сторінках або в розділах. Це можуть бути різні логіко-смислові блоки, перебування яких важливо практично на всіх сторінках. Наприклад, розділ «Хіти продажу», «Розпродаж» в інтернет-магазинах або «Відгуки» на сайті салону краси.