Розробка і створення сайту клініки, лікарні, медичного центру

Розробка сайту клініки багато в чому відрізняється від інших комерційних сайтів. Якщо для сайту інтернет-магазину в першу чергу важлива доступність ціни, зручність замовлення товару, умови доставки, то у ресурсів мед.услуг основний показник один - довіра. Довіра для медичних ресурсів - не якийсь абстрактний принцип. На думку пошукових систем, рівень довіри можна виміряти в сухих цифрах і порівняти.

YMYL (your money or your life, гроші або життя) - один з прапорів оцінки ПС Google. Сайт, зазначений таким прапором, перевіряється пошуковими системами і модераторами-асессорами набагато глибше, ніж звичайний комерційний сайт. Причинами для установки прапора є можливе нанесення шкоди відвідувачам в разі недостовірної інформації, під нього найчастіше підпадають медичні, фінансові та юридичні сайти. Основні критерії перевірки: авторитетність (зовнішні посилання, відгуки з інших сайтів, нагороди), експертність (якість матеріалів, рівень фахівців), довіру користувача (поведінкові чинники).

У seo-фахівців немає доступу до алгоритмів ПС, вони є комерційною таємницею. Проте, за роки експериментів ми виявили кілька основних параметрів, що впливають на рівень довіри з боку пошукових систем.

1. Зовнішні посилання.

Незважаючи на що, що просування посиланнями в цілому йде в минуле, для наукових і медичних сайтів «індекс цитування» залишається основною характеристикою при оцінці матеріалу. Проблема в тому, що для зростання довіри до сайту на нього повинні посилатися старі тематичні ресурси, а це сильно б'є по бюджету. Неякісні посилання тут працювати не будуть, або будуть, але в зворотну сторону.

2. Інформація про компанію.

Основне правило в просуванні - чим більше інформації, тим краще. У медичній тематиці це правило можна сміливо множити на три. На сайті обов'язково повинні бути присутніми контактні дані з фотографією фасаду будівлі. Віртуальний тур по клініці теж практично обов'язковий - майбутній клієнт повинен бачити, куди він прийде і де його будуть лікувати. Так, за спостереженнями за одним з наших проектів, додавання віртуального туру збільшило відсоток конверсії в два з половиною рази!

В цілому, сайт клініки повинен бути абсолютно прозорий. Чим більше користувачі можуть дізнатися про клініку з сайту, тим краще.

3. Картки лікарів і кнопка «Записатися на прийом»

Чудово працює комбінація. Картки з фотографіями і біографією лікарів разом з кнопками записи до конкретного фахівця збільшують конверсію в рази. Це все так же працює в рамках поліпшення довіри - клієнт записується не в безлику клініку, а до конкретної людини зі своїм послужним списком.

4. Питання і відповіді.

Один з основних джерел наповнення контентом і зворотного зв'язку. Користувачі задають питання по темі клініки і отримують відповіді від фахівців. В ідеальному варіанті відповіді публікуються в той же день, але в реальності мало яка клініка виділяє час своїх фахівців щодня, тому відповіді один-два рази на тиждень теж мають право на життя. Питання допомагають зрозуміти, яких матеріалів не вистачає на сайті, про що слід розповісти або зробити.


5. Контент.

Статті по медичних тем ні в якому разі не повинні писатися непрофесіоналами. Професійні копірайтери страждають загальною хворобою - вони занадто спотворюють текст на догоду унікальності і збільшення обсягу. Головне ж завдання основного контенту на медичному сайті - бути кваліфікованим відповіддю на проблему користувача.

У термінах ПС Google основним контентом називається інформація, за якою користувач зайшов на сторінку, а додатковим - то, що може йому допомогти у відповіді на основне питання. Наприклад, на стоматологічному сайті при переході за запитом «ознаки карієсу» основним контентом буде стаття, де описуються ці ознаки, додатковим - цінник в бічному меню на лікування карієсу, список схожих статей, вставки фотографій до-після лікування в клініці ...

Самий часто зустрічається варіант - співпраця копірайтера і управлінця клініки, який перевіряє текст на професійну грамотність і дає добро на ім'я лікаря під ним. Підпис лікаря під текстом - також важливий момент, без конкретного авторства медичним текстам набагато менше довіряють як пошуковики, так і відвідувачі.

Фотографії повинні бути унікальними. Це - практично обов'язкова вимога для медичного ресурсу. Фото можна зробити самим або купити на великих фотобанках, причому перший варіант набагато краще.

Можливе створення декількох додаткових розділів: фотографії, відео, енциклопедія, словник, для того, щоб перекривати максимально можливу кількість питань користувача і відповідати на його побажання найбільш повно.

6. Ціни.

Цінник послуг повинен бути простий і зрозумілий. Бажано - з посиланнями на опис цих послуг у вигляді невеликих статей або карток. Безглуздо писати «селективне лазерне спікання» в прайсі, не пояснюючи, що це таке і, що більш важливо, навіщо воно потрібне клієнтові.

У картках бажані фотографії процедури, опис маніпуляцій, приблизний час проведення і особливості.

7. Сертифікати та відгуки.

Ще один обов'язковий розділ. У вас або у ваших лікарів є нагороди, дипломи, сертифікати? Відскануте і розмістіть на сайті, нехай їх бачать всі.

Вам написали відгук, подяку, подарували щось цікаве? Інвентаризують і викладіть, хоча б в новинах. Чим більше живих відгуків від людей ви отримаєте, тим менше буде безособових, сухих сторінок на вашому ресурсі.

Якщо узагальнити все сказане вище, то сайт клініки повинен давати вичерпну інформацію про себе, своїх фахівцях і послуги, вирішувати основні проблеми відвідувачів і допомагати відповідати на виникаючі у них в процесі питання.