Сайт застарів: як це зрозуміти і що робити

Застарілий сайт можна розпізнати за певними ознаками. Зверніть увагу на перші лякають «дзвіночки» - конверсія стала нижче, позиції у видачі знижуються, відвідувачів стає менше. Це наслідок, причина полягає в тому, що сайт застарів. Розповідаємо, по яких симптомах це можна зрозуміти, як виявити перші ознаки на самому початку і вжити заходів вчасно.

Застарілий дизайн САЙТУ
Оформлення впливає на поведінку користувачів. Писали про це недавно в статті про колірну палітру сайту. Привабливий дизайн здатний викликати довіру. Якщо сайт виглядає несучасно, тут же з'являється відчуття занедбаності. Неначе ресурсом не займаються, не доглядають. Значить, справи бізнесу погані або власник не дбає про покупців.

Відвідувач це сприймає підсвідомо. Дії його цілком прогнозовані: людина вирішить піти туди, де його цінують і поважають.

На початку століття дизайн був реалістичним. Сайти намагалися по максимуму бути ближче до справжнього миру. Тому в ходу були ефекти - відображення, тіні, градієнти. Далі настала ера флет-дизайну, «плоского світу», що прагне відійти від реальності на безпечну відстань. Такий підхід до дизайну сайту теж пора вважати застарілим.

Ще популярні різного роду анімації, паралакс-ефекти. Король - контент, оформлення відсувається на другий план і стає мінімалістичним. Тільки не до фанатизму! Про те, що в тренді, почитайте статтю про тенденції веб-дизайну-2018.

діагностика
як визначити старіння сайту

Основні ознаки застарілого дизайну:

Flash-контент.
Реалістичність в дусі нульових років.
Кольорові, занадто оригінальні шрифти.
Велика кількість спецефектів - тіней, відображень.
Фонові патерни, текстури, деталі.
Махрова класика flat-дизайну.
Не враховується фірмовий стиль компанії.
профілактика
Дизайн поки можна вважати актуальним, якщо на сайті використані:

Проста типографіка.
Елементи плоского дизайну (блоки, кнопки і т. Д.).
Колірна гамма, побудована на основі яскравих тріад.
Тіні, що відтворюють враження нашарування.


Що робити, якщо дизайн сайту застарів
У випадках, описаних в «Діагностиці», ресурсу терміново потрібно редизайн! Якщо поки його стан актуально, треба стежити за трендами і заодно за конкурентами. Раптом вони почали застосовувати більш вигідні рішення.

НЕЗРУЧНА ДЛЯ КОРИСТУВАЧІВ СТРУКТУРА
Кожен сайт за час роботи заповнюється контентом, розділами, товарами, послугами. Діяльність компанії не статична - приходять і йдуть співробітники, бізнес відкриває нові напрямки, фірма організовує філії, перебудовує внутрішню систему підпорядкування. Зміни відображаються на структурі сайту. У момент створення ресурсу вона напевно здавалася вам стрункою, логічною, оптимальної. Оцініть актуальний стан неупереджено: чи так це зараз?

Як перевірити
Складіть невеликий чек-лист і пройдіться по ньому:

Структура відображає діяльність компанії;
Вона відповідає цілям ресурсу;
Відвідувачам зручно перебувати на сайті;
Легко знайти потрібну інформацію;
Зрозуміло, як розташовані розділи.
Складна, неповоротка структура - вірний спосіб втратити клієнтів. Можна подивитися, як веде себе відвідувач за допомогою Вебвізор. Щоб виконати найпростіший аудит, можна попросити незацікавлених співробітників, близьких зайти на сайт і подивитися, зручний і зрозумілий він в користуванні.

Що робити
Якщо сайт застарів настільки, що навігація, пошук інформації, орієнтація по розділах викликає складності, ситуацію потрібно змінювати. Коли проблема незначна, можна просто допомогти користувачам, запровадивши пошук, оновивши карту сайту, розставивши хлібні крихти, видаливши старі розділи та зайвий контент.

Коли цього мало, треба залучати професіоналів. У нас є послуга - реструктуризація сайту, яка вирішить цю проблему.

Непродумана URL-АДРЕСИ
Цей недолік опосередковано пов'язаний з похибками в структурі. Один із законів сучасного SEO, що став класичним, - формування адрес сторінок за принципом ЧПУ, «человекопонятний». Все ще можна зустріти ресурси, де цей постулат не дотримується, урли прописані не якісно, ​​без відповідності структурі і семантичному ядру веб-майданчика.

Недолік негативно впливає на оцінку ресурсу пошуковими алгоритмами. Але і користувачі його помічають: зрозумілий адреса допомагає навігації, незрозумілий викликає подив і сумніви в безпеці ресурсу.

ПРОБЛЕМИ З функціоналом
Одним сайтам конче потрібен калькулятор, іншим - чат-бот, третім - фільтри. Наприклад, інтернет-магазин зробив систему підбору товарів, але покупці користуються звичайним пошуком. Вмонтував коментування, але вікна для відгуків висять порожніми. Ситуацію з функціями (їх нестачею або надлишком) треба аналізувати постійно і вживати відповідних заходів.

діагностика
Оцінюйте свій ресурс і дії відвідувачів. Не забувайте про конкурентів: у них можна підглянути, яке рішення в підсумку виявилося помилковим. А яке вам теж краще впровадити.

лікування
Додайте відсутні функції, а зайві, невикористовувані, що обтяжують сайт - видаліть.