SEO-оптимізація сайту, основи

Як працюють пошукові системи? Для ефективної розкрутки сайту необхідно розуміти базові принципи роботи таких систем. За ті частки секунди, що проходять між натисканням кнопки «Пошук» і створенням переліку з декількох тисяч сайтів пошуковик виконує величезну кількість роботи. Він аналізує всі доступні йому сайти і надає вашій увазі ті, які, на його думку, краще задовольняють вашому запиту.

При ранжируванні (присвоєння певного місця в переліку) пошукові системи керуються такими критеріями відбору:

1. Вік домену. Чим старше домен, тим краще він індексується пошуковими системами. Купуючи новий домен, треба враховувати, що пройде не менше місяця, перш ніж пошуковими визнають сайт «гідним довіри». Тому радять уважно ставитися до вибору доменного імені, і не міняти його без поважної причини.

2. Кількість унікального контенту (текстів, фото, відео). Чим більше унікальних матеріалів на сайті, тим краще його позиція в пошукових системах. Саме тому всі потужні інтернет-ресурси користуються послугами копірайтерів і рерайтерів. Перші пишуть абсолютно унікальні тексти. Другі, отримавши готовий матеріал, переписують його іншими словами, так щоб «в очах» пошукача текст виглядав унікальним.

Це надзвичайно важливо, якщо Ваш сайт або блог користується новинами, які були написані іншими організаціями і розміщує їх дослівно. Краще в цьому випадку, подавши посилання на джерело переписати матеріал так, щоб збільшити його «пошукову унікальність».

Іноді пошукові системи взагалі не показують матеріали-дублікати, які мають 100% подібність, видаючи тільки оригінал (матеріал, доданий першим).

3. Кількість посилань на Ваш ресурс з тематичних сайтів. Логіка пошуковиків проста - чим більше сайтів посилається на ваш ресурс, тим він більш авторитетний і заслуговує на кращу позиції в рейтингу. Хороша система оптимізації сайту включає в себе збільшення кількості посилань на ваш ресурс.

Не обов'язково це будуть посилання в тексті (прес-релізі або статті), це також може бути і обмін кнопками і банерами. Існує термін «трастовий сайт» - це такий сайт, який вже користується визнанням пошукової системи по озвученим критеріям. Для пошукачів посилання з трастових сайтів значить набагато більше, ніж зі звичайної маловідомого ресурсу.

4. Конкуренція запиту. Що це означає? Наприклад, якщо Ви введете в пошук слово «Політика» отримаєте величезну кількість стосуються цієї теми. Імовірність того, що Ваш сайт потрапить в цей список, надзвичайно мала, оскільки тут існує значна кількість конкурентів, які також використовують знання з оптимізації сайтів. Тому вибираючи тему блогу, треба розуміти наскільки конкретним є середовище в пошукових системах. І краще звужувати тематику ресурсу, зробити на чомусь акцент. Наприклад, ввівши «мовна політика» або «економічна політика» ми побачимо, наскільки сильно змінилися результати в тор-10.

Отже, щоб поліпшити позиції сайту необхідно враховувати такі критерії, як вік домену, кількість унікального контенту, кількість посилань на сайт і конкурентність середовища.

Важливим уточненням тут буде той факт, що пошукові системи зберігають історію ваших пошуків і поведінки в інтернеті, і пропонують вам ті сайти, які ви вже раніше відвідували. Перелік тор-10 сайтів з одного комп'ютера і з іншого можуть сильно відрізнятися. Вам показують не ті сайти, які мають кращі позиції, а ті на які ви частіше заходили.

Як пошуковик аналізує сайт? Наприклад, Ви вводите в пошук «корупція», як зрозуміти які ресурси потраплять в тор-10?

1. Перше на що звертає увагу пошукова система - це назва сайту та домену. Тому назви популярних ресурсів зазвичай розширені і включають основні ключові слова.

Тому в назві блогу чи сайту важливо прописати головну тему. Наприклад «незаконна забудова», «Блог Ігоря Галицького - корупція у Львові» та інші.

2. Якщо за назвою сайту пошукач не зміг підібрати те, що його влаштовує, він починає шукати за ключовими словами і описом сайту. Наприклад, на сайті «Генплан - ключ до твого міста» ми використовуємо теги: генеральний план міста, генплан, просторове планування, захист зелених зон, незаконне будівництво ».

Інший важливий момент, про який часто забувають - це опис сайту або сторінки. Він надзвичайно важливий, якщо ми розміщуємо посилання на статтю в соціальних мережах, тоді публікується саме опис.

Щоб дізнатися назву, ключові слова і опис свого ресурсу необхідно відкрити його, натиснути правою кнопкою миші і виберіть «Переглянути код сторінки». Тепер знайдіть там слова «title», «keywords» і «description».

3. Якщо людина вводить в пошуковик довгу фразу, наприклад «Як зупинити незаконне будівництво», то малоймовірно, що існують сайти, існують сайти, які мають саме таку назву. Тоді пошукових аналізує сторінки сайту в пошуках матеріалу, назва якого буде збігатися з пошуковим запитом.

І це золота жила для блоггов