Silo-структура сайту: як сподобатися пошуковим системам

Знайома ситуація: заходите на сайт, щоб знайти потрібну інформацію, але губитеся в його розділах і остаточно заплутавшись, закриваєте? Якщо таке сталося, значить, ви потрапили на сайт з неоптимізованою структурою. І в цій ситуації відразу два мінуси: перший - незручність для користувачів; другий - низький пріоритет для Яндекса і Гугла. Тобто, у неструктурованого сайту набагато менше шансів потрапити на перші місця видачі пошукових систем. Уникнути цього допоможе silo-оптимізація.

SILO-ОПТИМІЗАЦІЯ

- це угруповання сторінок веб-сайту відповідно до контентом на них.
Розглянемо простий приклад для наочності. У вас інтернет-магазин одягу, в якому є різні рубрики: чоловіча, жіноча, дитяча, взуття, аксесуари і т.д. Silo-структура має на увазі, що в кожній рубриці буде тільки відноситься до неї контент. Тобто, щоб в "чоловічий одяг" не потрапили аксесуари, а в дитячу - кросівки.

Це важливо, тому що, коли ми шукаємо щось, пошуковики пропонують релевантні посилання. Знайти їх допомагають потрібні ключові слова і фрази. Ось тільки подібних сайтів багато, тому Google і Yandex прочісують інтернет в пошуках тих, де контент структурований і зручний для сприйняття.

Так ось, розподіл сайту на фрагменти і має на увазі слово silo - дослівно "закрита система", "бункер". Тільки в технічному середовищі точний переклад означає "загін". Часто говорять "it operates in a silo" і мають на увазі під цим замкнутість роботи програмістів і it-фахівців. Тобто, silo-оптимізація має на увазі створення якихось "загонів з інформації".

Щоб створити silo-структуру сайту, потрібно вирішити два основні завдання:

Визначити загальну тематику сайту.
Розділити існуючий контент на групи.

ТЕМАТИКА САЙТУ
Часом на веб-сайтах з великою кількістю статей та сторінок важко визначити основну тематику. Щоб виправити це, проведіть аналіз трафіку сайту - хто, навіщо і за якими ключовими запитами заходить на ваш сайт.

тематика сайту

У цьому допоможуть наступні джерела.

1. Сервіси веб-аналітики

Для аналізу знадобиться отримати логи, які містять історію відвідування пошуковими роботами і сліди перебування користувачів. Насамперед можна безпосередньо завантажити логи відвідувань з сервера і аналізувати отримані відомості, але такий спосіб займає час.

Багато натомість користуються сервісами веб-аналітики: Яндекс Метрика, Google Analytics, Omniture, ClickTracks. Вони використовують JavaScript або cookie-файли для отримання актуальних відомостей про патернах поведінки відвідувачів веб-сайту.

2. Програми Pay-Per-Click

Важко буває визначити, за якими ключовими фразами формується органічний трафік з Яндекса і Гугла. Якщо ви використовуєте рекламну модель оплати за кліки, наприклад Яндекс.Директ або Google Adwords, то ці сервіси допоможуть в цій ситуації. Найбільш корисні ключові слова можна виділити завдяки показнику переходів по платних оголошень.

Клікабельність платних оголошень (CTR) дає побачити слова з високим потенціалом органічного трафіку. Тобто, ключові запити, за якими найчастіше потрапляють на ваш сайт. Це особливо важливо для інформаційних сайтів, де потрібні високі показники залученості. Сторінки, які найбільше відвідують таким чином, і будуть визначати тематику сайту. Враховуйте це при розробці silo-структури.

3. Відстеження ключових слів

Останній і найдоступніший спосіб визначити тематику сайту - просто запитати менеджерів продажів і людей, які займаються маркетингом у вашій компанії. Задайте це питання собі. Відповіді допоможуть зрозуміти, в яких запитах ви і ці люди бачите вашу компанію.

Ключові слова

Звичайно, ці очікування будуть відповідати контенту, тому доведеться порівняти теперішній стан сайту з тим, що ви хочете бачити в майбутньому.

SILO-ОПТИМІЗАЦІЇ: ДЕЛІМ КОНТЕНТ НА ​​ГРУПИ
Існує два типи silo-структури, які логічно пов'язують теми на сайті між собою:

Фізичні.
Віртуальні.
Обидва типи silo-структур допоможуть домогтися результату, але використовують різні підходи, про які поговоримо далі. Бажано визначитися з видом silo-структури перед розробкою сайту. Так створюється щось на зразок фундаменту і буде доступно більше можливостей в майбутньому.

Фізична SILO-СТРУКТУРА
Фізична silo-оптимізація так називається, тому що в цьому випадку ви вручну створюєте зрозумілу URL-структуру сайту.

Припустимо, вам потрібно зробити сайт пекарні. Загальна структура сайту при цій silo-оптимізації буде виглядати так:

структура

Ми бачимо, що вона розділена по групах і підгрупах, які зрозумілі пошуковим роботам і користувачам.

При створенні подібної структури намагайтеся не створювати багато підгруп - це занадто розмиває контент.

Віртуальна SILO-СТРУКТУРА
Інтернет, по суті, - це групи веб-сторінок, які з'єднані між собою гіперпосиланнями. Таким чином, веб-сайт - це одночасно і частина глобальної мережі, і кілька самостійних сторінок. Пошукові системи намагаються виділяти і показувати користувачам релевантні їхнім запитам гіперпосилання.