Скільки коштує сайт або чому потрібно домовлятися?

У вас в житті були випадки, коли звернувшись до підрядника із запитом ціни, ви отримували вартість дорожче ніж розраховували? Думаю, відповідь очевидна - так, були і не один раз! Як ви вчинили в цій ситуації? Можу припустити, що почали шукати іншого, більш дешевого підрядника. А дарма ... Саме про це ми зараз і поговоримо.

З послугами створення сайтів все те ж саме. Знайти хорошого виконавця не просто. Але ще складніше знайти хорошого виконавця, який буде працювати з низькою вартістю. Клієнти шукають компанію з надійною репутацією і хорошим портфоліо, але отримавши комерційну пропозицію, дорожче ніж вони розраховували, починають знижувати свої очікування і розглядати інші варіанти. В результаті, погоджуються на найдешевша пропозиція з сумнівним результатом.

З чого складається ціна сайту?
Ціна сайту - це не постійна величина. Сайт (як і більшість ІТ і дизайнерських послуг), це результат інтелектуальної діяльності. Його вартість в більшій мірі залежить від вартості часу виконавців і в значно меншій мірі, від вартості витратних матеріалів. Ціну сайту можна умовно розділити на три основні частини і описати наступною формулою:

Вартість розробки сайту = виробничі витрати + адміністративні витрати + прибуток.

Виробничі витрати включають в себе оплату праці безпосередніх виконавців проекту (менеджерам, дизайнерам, вертсальнікам, програмістам, тестерів і іншим).

Адміністративні витрати включають оплату праці управлінського та іншого персоналу, який безпосередньо не задіяний у проекті. Сюди ж можна включити витрати на оренду офісів, амортизацію, обслуговування техніки та навіть оплату податків.

Прибуток - це чистий дохід який компанія планує отримати на конкретному проекті.

У кожної компанії, співвідношення цих трьох частин може бути різним і залежить від багатьох факторів: розміру компанії, популярності бренду, професійного рівня персоналу і ін .. Як правило, прибуток становить не менше половини від загального числа, проте, може дуже сильно відрізнятися як в велику так і меншу сторону. У більшості випадків, виробничі та адміністративні витрати є відносно стабільними і не зазнають істотних змін. У той час як прибуток може більше піддаватися зовнішньому впливу. Сезонність, рівень поточної завантаженості, політична і економічна сітауація в регіоні, перспективність проекту або клієнта - все це впливає на рівень прибутку, який компанія планує і може отримати. Починаєте вловлювати думка? Постійної вартості сайту не існує! Все залежить від поточної ситуації і вашого вміння домовлятися. Маленька прибуток, завжди краще нульовий і тим більше краще збитковості. Це розуміє навіть підліток і тим більше розуміє керівництво компаній. Якщо у вас є обмежений бюджет, а компанія, послуги якої вас зацікавили, просить велику суму ніж ви розраховували, це зовсім не означає, що вона не погодиться працювати за меншу суму. Але ви навіть не пробували про це запитати ...

У кожної компанії може бути період з низьким рівнем завантаженості, під час якого з'являються вільні ресурси. Наприклад: дизайнер завершив роботу над своєю частиною проекту і передав макети сайту верстальщикам. Кілька інших великих проектів компанії знаходяться на стадії переговорів або раннього проектування і поки не можуть бути передані для дизайну. В результаті - утворилося вікно, під час якого дизайнер може бути притягнутий до швидкого проекту з низькою прибутковістю. Будь-який хороший менеджер підтвердить - простою ресурсів гірше недоотримання прибутку.

Наступного разу, коли отримаєте комерційну пропозицію з великою вартістю, просто спробуйте назвати свій максимальний бюджет. Досвідчені менеджери знають де і коли можна піти на поступки клієнту в питанні зниження ціни. При проведенні оцінки майбутнього проекту, в його вартість закладається певний відсоток ризиків, які можуть виникнути в процесі розробки. Можливо робота виявиться складніше ніж очікувалося, або хтось із ключових розробників захворіє і доведеться відкладати дату запуску сайту.

Будь-яка компанія хоче убезпечити себе від штрафних санкцій і конфліктів з замовником. Однак, якщо ви зможете переконати виконавця в своїй лояльності і зафіксуєте її в договорі, у нього буде стимул піти вам на поступки в питанні вартості. Часто трапляється, що замовник сам того не розуміючи, завищує вартість роботи непотрібним йому функціоналом. В цьому випадку, виконавець може запропонувати урізати частина функціоналу, який не впливає на рішення бізнес-задач проекту і може бути реалізований пізніше.

Наприклад: якщо ви запускаєте інтернет-магазин, його основним завданням має бути продаж товарів. Користувачі повинні мати можливість зручно шукати товари і легко їх замовляти, в той час як функцію формування і екпорту розгорнутого звіту можна відкласти на потім, коли буде про що звітувати і з'являться додаткові гроші. Ніхто не гарантує, що на ваше прохання знизити вартість в два рази, ви обов'язково отримаєте згоду. Як сказав шотландський професор Гевін Кеннеді у своїй книзі "Домовитися можна про все"!