Як контролювати SEO фахівця?

Чи можливо перевірити роботу сеошника? Як контролювати seo фахівця. У деяких замовників, які шукають виконавця для просування свого сайту - агентство або фрілансера - нерідко виникає закономірне питання: чи можливо контролювати роботу сеошника? Сьогодні обговоримо цю тему, оскільки пускати процес розкрутки сайту на самоплив не варто.

Роботу сео-спеціаліста можна оцінити такими методами:

Зростання позицій веб сайту

Після того, як компанія по просуванню почалася, можна зробити аналіз історії змін позицій сторінок сайту, що просувається по необхідним ключам з семантичного ядра. Цей спосіб є найпростішим з наявних.

Якщо спостерігається позитивна динаміка, то це буде свідчити про достатньо високий рівень компетентності сео-спеціаліста. Значить, з часом ваш сайт буде виведений в ТОП пошукової видачі.

Але якщо позиції змінюються, але не ростуть, то причина змін (найчастіше) - природні зміни в пошуковій видачі. А це означає, що контроль над роботою сео-фахівець необхідно посилити, інакше весь бюджет буде спущений в нікуди, або буде присвоєно.

Трафік з СЕО

Здійснювати контроль сео-спеціаліста тільки за цими критеріями неправильно, адже результат їх роботи не завжди може бути трафіком з пошукової видачі. Насправді, це дуже круто, якщо вдається відразу двох зайців вбити: і мати позиції високі, і відвідувачів на сайт заглядає велика кількість. Якщо у вас такий стан справ, значить, ваш фахівець викладається по повній.

У разі, коли відвідувачі ваш сайт не відвідують, причин може бути кілька. Перша - це ваш сайт ще не добрався до потрібної сторінки пошукової видачі, де його зможуть побачити зацікавлені користувачі. Другою причиною можуть стати неправильно підібрані для розкрутки сайту ключові запити.

Чому не можна оцінювати роботу сео-спеціаліста тільки по позиціях? Тому що трафік може йти з пошуку по картинках, по низькочастотних запитах або по позиціях, контролювати які ви не можете.

При оцінці роботи виконавця обов'язково беріть до уваги всі фактори, а не окремо взятий, вирваний з контексту.

Звіти по посиланнях

Хочете мати контроль над виконавцем - просите звіти про виконану роботу. Це стосується, зокрема, і звітів про збільшення посилальної маси. Але, якщо вам цього мало, отримаєте доступ до біржового кабінету. Саме там ви зможете отримати всю інформацію про придбаним посиланнях.

Отримавши доступ до кабінету, переконайтеся не тільки в доцільності витрачених коштів, а й в тому, що посилання, які були куплені не тимчасові, а вічні. В іншому випадку можна в певний момент заробити під штрафні санкції пошукових систем.

Звіти плюс плани по внутрішній оптимізації сайту

Якщо вам надається послуга по внутрішній оптимізації сайту, то звіти про виконану роботи, які представляються виконавцем, повинні бути не тільки розписані до дрібниць, але і написані доступною для звичайних людей мовою. Якщо виконавець подає заплутаний звіт, сподіваючись, що просто отримає оплату, то варто розібратися в ситуації глибше.

Оплачувати ви повинні тільки ту роботу, яку реально слід проводити з метою внутрішньої оптимізації. Якщо виконавець надає звіт, в якому вказані види робіт, що не мають до просування ні найменшого відношення, значить, з вас просто хочуть викачати побільше грошей.

Саме тому всі плани по заходам, що стосуються внутрішньої оптимізації, ви повинні отримати на руки до того, як вони почнуть втілюватися в життя. Мало того. Ви повинні їх затвердити. Тільки після цього виконавець може приступати до роботи. Але в даному випадку є одне велике «АЛЕ». Щоб здійснювати контроль роботи сеошника на даному етапі, потрібно самому мати не тільки базові знання з даної теми, а все-таки розбиратися в певних нюансах. А ще краще ці знання застосувати ще на етапі пошуку виконавця, тоді ймовірність того, що ви підхопите низькопробних «фахівців» набагато нижче.

Індексація сторінок

Ще один спосіб перевірки якості виконуваної роботи - це відстеження кількості сторінок в індексах пошукових систем. Зменшення їх числа говорить про можливе потрапляння сайту під фільтри пошукових систем, особливо при масовому зменшенні, або якщо така тенденція спостерігається лише в якійсь одній системі пошуку.

Таку ситуацію можна назвати «нормою» тільки в разі, коли сторінки сайту спеціально видаляються з індексування, і ви точно про це знаєте.

Видимість сайту

Якщо ви будете отслужівает видимість сайту в пошукових системах, тобто за загальною кількістю ключів, за якими він потрапляє в видачу, то це буде ще одним варіантом контролю роботи сеошника. Така перевірка виконується за допомогою певних сервісів, які моніторять позиції. До таких належать Rush Analytics або Serpstat.

Ви спостерігаєте зростання видимості сайту? Отже ваш сеошник трудиться в повну силу. Звертайте увагу не тільки на кількість запитів у видачі, а й на значення позицій, які займає сайт. Вони, безумовно, повинні підвищуватися.

Кого контролювати простіше?

Зрозуміло, що контролювати роботу сеошника-фрілансера, набагато важче, тому що вас практично нічого не пов'язує, крім листування або дзвінків в месенджері або Skype. Ви можете попросити або навіть вимагати у фрілансера необхідний доступ для здійснення контролю за його роботою, але це не означає, що він надасть його.

Бувають випадки, коли недобросовісні фрілансери просто «кидають» на гроші своїх замовників, незалежно від скрупульозності останніх. Тут все залежить від порядності людини. Але якщо говорити про контроль виконуваної роботи, то проконтролювати сео-агентство набагато простіше. Оскільки з ним завжди полягають необхідні договори, в яких варто весь регламент роботи.

Сподіваємося, що після прочитання цієї статті, ви станете більш підкованим в питанні контролю роботи сео-спеціаліста.

.