Як правильно підготувати сайт до просування

ЯК ПРОВЕСТИ ТЕХНІЧНИЙ АУДИТ
Це початковий рівень підготовки, але вкрай важливий і зовсім необхідний.

Розпишемо по кроках, які дії потрібно зробити і що перевірити:

Файл robots.txt, розташований в кореневому каталозі. Його потрібно оцінити, а якщо він не опрацьований - виправити упущення. Цей файл відповідає за те, що можуть індексувати на сайті пошукові роботи. Якщо ресурс закритий від індексації, він не буде просуватися: потрібні сторінки слід відкрити! Є й такі, які відкривати не варто. Обов'язково закривати від індексації треба ті, де фіксується персональна інформація користувачів, що не підлягає розголошенню. Наприклад, це сторінки замовлень, особисті кабінети.
Швидкість завантаження - дуже важливий момент. Якщо сайт довго завантажується, значить, користувачу на ньому незручно. Так «міркують» пошукові алгоритми, тому в ТОП ресурс не потрапить. Спеціальні сервіси допоможуть оцінити швидкість завантаження, про що у нас є детальний матеріал. Краще, щоб швидкість була вище середньої. А якщо вона низька, то сервіс Гугл, наприклад, відразу дає підказки щодо виправлення становища.
Протокол HTTPS. Нещодавно ми про нього писали, вникати в подробиці не будемо. Якщо він вже впроваджений, треба перевірити, чи налаштовані всі необхідні редіректи на безпечний протокол. Сайт повинен бути доступний тільки на https, інакше з'явиться повідомлення, що ресурс небезпечний.
Sitemar.xml являє собою карту сайту. Вона повідомляє пошуковикам, як організована структура ресурсу, де і в якій послідовності розташовуються дані. За допомогою карти роботам простіше індексувати сторінки, це підказка, як вони взаємопов'язані. Іноді розробники забувають про неї. Але карта обов'язково повинна бути, і її потрібно додати в Яндекс вебмайстрів або в Google Search Console, щоб вона виявилася в доступі роботів. Це проста дія може спричинити швидку індексацію.
валідність верстки важлива при технічному аудиті сайту

Якість верстки. Пошуковики відстежують і звертають увагу на помилки верстки, тому їх потрібно виключити до початку просування. Є спеціальні ресурси, які допоможуть виявити такі помилки.
404 сторінка - на неї зазвичай потрапляє користувач, коли дані недоступні або переміщені. Важливо перевірити наявність і оформлення помилки 404. Експерти рекомендують не залишати порожнє повідомлення про помилку, а оформляти сторінку в загальній стилістиці сайту. Варто розмістити тут логотип, посилання на головну або все меню, щоб відвідувач міг легко повернутися на інші сторінки. Це допоможе знизити відсоток відмов.
ЧПУ (человекопонятний урл) - у чому його важливість? Адреси сторінок повинні бути зрозумілими і простими для користувачів, як і вся структура сайту. Назви сторінок можуть позначатися цифрами, значками, але все це суперечить принципам ЧПУ, які прописуються латинськими літерами. Адреса повинен давати відвідувачеві чітке розуміння про розділах і підрозділах. Не всі CMS дозволяють робити такі урли, і не всі розробники беруть на себе обов'язок поставити додатковий плагін або модуль, за допомогою якого створювати ЧПУ можна автоматично. Якщо раптом на вашому сайті url не здійснено человекопонятний, займіться вирішенням цього питання.
Биті посилання - обов'язково потрібно перевіряти їх наявність і при виявленні позбавлятися від них. Для цього розроблені спеціальні онлайн-сервіси.
Повторювані метатеги. Подробиці, про те, як заповнювати їх правильно, читайте тут. На сайті не повинно бути повторюваних title і description. У деяких CMS на сторінках з незаповненими метаданими автоматично проставляються теги жодна стаття. В такому випадку виникає задваіваніе, і це пошуковики оцінюють як грубі помилки. Є програми, які допоможуть виявити такі повтори і справити їх.
Мікророзмітки - пошуковики ставляться до неї дуже добре. Її рекомендовано використовувати для виведення адрес, телефонів, контактів та іншої інформації за допомогою спеціальних атрибутів.
Коли в контенті присутні зображення, що зараз відбувається обов'язково, для них повинні бути прописані теги Alt. По-перше, за допомогою них можна потрапити в Гугл-картинки і Яндекс-картинки по своїм ключовим запитам. І це додаткове джерело трафіку. По-друге, пошукачі враховують акуратне ставлення до Alt. В опис краще включати ключові слова, в цьому випадку зображення теж будуть оптимізовані.
Це не єдині можливі проблеми, але вони можуть надати величезний вплив на результати просування, особливо коли утворюється сукупність недоліків. Якщо недосконалості усунені, сайту буде простіше рухатися вгору. Детальніше про технічну сторону ресурсу можна почитати тут.

Як провести технічний аудит

Як можна провести технічний аудит? Є два шляхи - самостійно, за допомогою описаних методик, через онлайн-сервіси, або за допомогою фахівців. Але для підготовки сайту до просування цього недостатньо.

АУДИТ юзабіліті
Взагалі юзабіліті треба займатися на етапі проектування сайту, розробки дизайну, щоб врахувати всі важливі моменти і заздалегідь виключити помилки. Юзабіліті показує, наскільки ресурс комфортний.