Як вибрати домен

Вибір має величезне значення, так як найменування безпосередньо впливає на долю ресурсу. Погодьтеся, якщо адреса сайту легко запам'ятовується, відображає суть діяльності компанії, запам'ятати і знайти його користувачам буде простіше.

Що треба знати і враховувати:

Доменні імена функціонують за рахунок системи DNS - Domain Name System. Зазвичай ім'я реєструється (делегується) на певний термін, кратний одному року. Коли термін закінчиться, ви повинні будете продовжити реєстрацію. Якщо це проігнорувати, делегування домену підлягає скасуванню, адреса може перейти іншого ресурсу. Фактично це означає, що потік відвідувачів буде втрачено або перейде конкурентам майже без зусиль з їхнього боку. Тому зміна domain name - виняткова міра, яка має безліч негативних наслідків. Раз так, вибір здійснювати треба обдумано, з розрахунком на довгострокову перспективу.
Domain name - буквено-цифровий ідентифікатор. Прописується буквами, частіше латинськими, іноді кирилицею. Допускається використання цифр, знака «-». Дефіс заборонено використовувати на початку і кінці найменування.
При написанні регістр не враховується, тобто не матиме значення, великими або прописними буквами введений текст.
У кожного назви є своє розширення (зона), яке слід після імені домену та відділяється від нього точкою. Розширення може бути загальним (COM, INFO, BIZ) або з географічною прив'язкою до певної країни (SE - Швеція,  UA - УкраЇна).


Число доменних зон постійно зростає

Коли ми розробляємо сайт з нуля, то завжди надаємо клієнтам необхідну інформацію, консультації при виникненні труднощів, питань, пов'язаних з підбором і реєстрацією domain name. Далі розповідаємо, як підібрати ефективне назву для інтернет-ресурсу, здатне його просувати, а також рекламувати товари і послуги.

ПРО ВИБІР ДОМЕННОЇ ЗОНИ І ІМЕНІ САЙТУ
Імена веб-продуктів набувають особливої ​​цінності. У деяких випадках вони вважаються об'єктом інтелектуальної власності, можуть входити до складу нематеріальних активів підприємства, бути об'єктом угод.

Вибір доменної зони
Як зазначено в ухвалі, ім'я складається з декількох частин - власне назви і доменної зони, які розділяються між собою крапками. Зон багато, їх кількість постійно зростає.

Домени розрізняються за рівнями:

Перший - .ua, .com, .net. У їх числі виділяються окремі підрівні, загальні та національні. У першій групі є категорії спонсорованих (наприклад, .post, .travel) і неспонсіруемих (все той же .com), обмеженого використання (.gov) та інші. У другій, національної групи, виділяють домени за кодом країн, прийнятому міжнародними стандартами, що складаються з 2-х букв (.ua, .by, .fr), і інтернаціоналізовані, де використовуються літерні позначення національних алфавітів (бел, 中国).
Другий рівень - .google.com,. Тобто повне ім'я включає ще й другий домен, вказаний перед ідентифікатором першого рівня. Часто в 2-й рівень входять найменування компанії, бренду тощо.
Вибір зони обумовлений тим, на яку ЦА розрахований ресурс, який продукт він просуває, відвідувачів з якого регіону планує охопити.

Наведемо приклади:

Розширення .com, .net, .org застосовуються давно, вони популярні. Переважно їх використовують ресурси, які орієнтуються на світовий ринок.
Якщо компанії більше цікавий ринок конкретної країни, то і вибрати варто відповідну зону. 
Іноді в підборі зони компанії орієнтуються на сферу діяльності, види товарів, переваги ЦА. Наприклад, іноді логічно вибрати доменне ім'я для інтернет-магазину з розширенням .shop.
Вибір доменного імені - складне завдання

Дамо кілька порад:

Доменні зони 2-го рівня зазвичай застосовують великі бренди. Для інших такий вибір не бажаний, крім ресурсів України, де поширена зона com.ua.
Національні добре використовувати тоді, коли діяльність зосереджена в межах однієї держави, і не планується її розширення.
З обережністю треба ставитися до переваги зони певного міста, хоча і такий підхід в ряді випадків виправданий. Припустимо, є компанії, розраховані на роботу виключно в столиці.
Коли ресурс не орієнтується на аудиторію окремо взятої країни або планує просування в міжнародному сегменті, то, відповідно, оптимальним буде вибір на користь .com, .net і ін.
Враховуйте реалізацію мовних версій на сайті.