Загадковий ІКС - як підвищити показник якості сайту

ЧИМ ІКС ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІД ТИЦ
тИЦ прямо залежав від посилальної маси. ІКС відрізняється вже тим, що на нього очевидний вплив надають загальний трафік, органічний, тематика ресурсу і поведінку на ньому користувачів. Його введення стало своєрідним сигналом від пошуку, що вказує, що в ранжируванні і визначенні якості сайту враховуються сотні факторів, а не одні лише посилання.

Порівняння ІКС і тИЦ у одних і тих же сайтів показує, що вони не те щоб не рівні, але взагалі сильно відрізняються. Ресурси, що володіли високим індексом цитування, за якістю показують хороші показники далеко не завжди.

Нова метрика вже давно була необхідна вебмастерам: тИЦ морально застарів, його враховували у вкрай рідкісних випадках. ІКС оновлюється приблизно раз на місяць. На відміну від попередника, він дає шанси навіть молодим сайтом отримати високий бал, за умови їх якості та популярності у відвідувачів.

Щоб простежити закономірності у формуванні ІКС свого сайту, треба:

Аналізувати, як він змінюється при проведенні робіт і коригувань.
Враховувати при цьому трафік, в тому числі що надходить з реклами, працювати над його збільшенням.
Чи не зосереджувати всю роботу тільки на просуванні в пошукових системах, але задіяти всі доступні інтернет-канали для розвитку і популяризації ресурсу.
Поки фахівці не поспішають давати точні і докладні рекомендації по роботі з ІКС: мало досвіду і практичних напрацювань. Але певні висновки вже можна зробити, хоча і з похибкою на відсутність повних даних і статистики. Зокрема, вказують, що ІКС прямо не впливає на ранжування сайту. Варто зрозуміти, як працює ІКС і чи потрібно прагнути його підвищити.

ІКС: МЕТОДИКА РОЗРАХУНКУ
Яндекс за традицією не розкриває подробиці визначення показника, лише повідомляє, що ІКС розраховується за підсумками роботи розширеного алгоритму. Як уже зазначалося, основний фактор - поведінка користувачів, задоволення контентом їх інформаційних запитів.

Яндекс хитрий

Яндекс, звичайно, схитрував: ІКС розраховується з урахуванням даних, що містяться в інших сервісах пошукової системи, які веб-майстрам тепер доведеться використовувати, якщо вони хочуть отримати високу оцінку. Крім пошуку, це Метрика, Карти, Дзен, Колекції та інші.

Величина виражається числовими значеннями - це може бути 10, 200 3 000 або, наприклад, 340 000, як у YouTube. Точну формулу для підрахунків ІКС інтернет-громадськість навряд чи дізнається в доступному для огляду майбутньому. Тому залишається спостерігати, аналізувати і робити висновки.

Фактори, що враховуються при визначенні ІКС
Перше, що нам достеменно відомо від офіційних представників Яндекса: на ІКС впливають поведінкові характеристики.

Коротко згадаємо, що до них відносяться:

Середня відвідуваність;
Показник відмов;
Тривалість візитів;
Повернення користувачів;
Прямі запити і переходи з пошуку;
Кількість і глибина переглядів.
Детальніше про поведінкових чинниках читайте тут.

Спірним є вплив на метрику тривалості перебування відвідувача на веб-ресурсі. Але ця тема часто піднімається і під час обговорення алгоритмів ранжирування. Експерти дійшли висновку, що тривалість враховується сукупно з тематикою сайту. Також ставлять під сумнів вплив відмов і глибини перегляду сторінок.

Новий показник враховує в певній мірі і фактори ранжирування. Сайти з високим ІКС рідко виявляються в кінці видачі.

фактори розрахунку ІКС

За спостереженнями практиків, впливають на величину ІКС:

Наявність постійних відвідувачів.
Посилання та цитування ресурсу іншими сайтами.
Присутність відомостей про майданчику в сервісах Яндекса. Чим більше такої інформації, тим вище ІКС.
Згадки в соціальних мережах і переходи з них.
Кількість сторінок на ресурсі (чим більше, тим краще).
Частота оновлення контенту.
В цілому, про ІКС можна сказати, що це величина комплексна, яка формується з урахуванням відвідуваності сайту, його цитованості, оновлень і регулярної роботи з ним, наявності привабливого і затребуваного аудиторією контенту, зручної навігації, безпеки ресурсу. Як бачимо, були названі і зовнішні чинники (посилальні), і внутрішні (поведінкові, технічні, маркетингові). Тому робота над підвищенням показника повинна вестися в декількох напрямках.

ЯК ПІДВИЩИТИ ІКС САЙТУ
Вебмастера приходять до думки, що ця метрика не впливає на позицію ресурсу у видачі, але характеризує актуальний стан, затребуваність у публіки, близькість до досконалості. ІКС безпосередньо не бере участі в ранжируванні, так як це не пошуковий алгоритм. У всякому разі, поки. Тому досягнення його високих показників не гарантує потрапляння в ТОП.

Що в першу чергу потрібно зробити, щоб значення ІКС збільшилася:

Поліпшити контент. Позбутися від спамних сео-текстів, замінити їх читабельними, цікавими і корисними матеріалами. Зробити контент різноманітним.
Планомірно перевірити всі аспекти функціонування сайту, для чого є оптимальний засіб - комплексний аудит.