Зробіть футер сайту корисним

Футер або підвал - нижня частина сторінки сайту. За класичними канонами веб-розробки сюди поміщають необхідну інформацію. Ту, які грає не перші, а другі ролі. Як показує практика, в футере може виявитися практично будь-який розділ: все залежить від тематики ресурсу, його виду, специфіки ЦА.

Погодьтеся, є корисна інформація, але не настільки, щоб розміщувати в головному меню. Воно ж не гумова. Класична структура сайту добре знайома користувачам, вони знають, що приблизно можна виявити в футере. Тому не треба думати, що він не отримує уваги. Просто воно слабкіше.

Футер - місце, куди варто помістити значущі для користувачів другорядні відомості, використовувати його для забезпечення легкої навігації по сайту.

ПЕРЕВАГИ підвалу
Для footer практично немає обмежень. Розташуватися тут можуть будь-які дані: контакти, карти, пошук та інше. Навіть у цього скромного (у порівнянні з головною сторінкою або шапкою сайту) розділу є свої сильні сторони.

акцент на важливому

Чим футер корисний бізнесу:

Акцентуються важливі відомості. Для цього використовуються різноманітні можливості: скролінг, акцидентні кольору, баланс зайнятого і вільного простору. Тут можна розповісти потенційному клієнту історію компанії, розповісти, в яких соціальних медіа представлений бренд, порекомендувати свою email-розсилку, нагадати номер телефону.
У футере люди звикли шукати карту сайту, щоб було простіше зорієнтуватися в навігації. Це цінний розділ, практично путівник по ресурсу! Розташовувати тут посилання на значущі елементи меню до певної міри мудро: користувачеві не доведеться скролл вгору до шапки, щоб перейти в розділ, що цікавить.
Зручність гостя сайту - важливий поведінковий фактор. Чим краще властивості юзабіліті ресурсу, тим вище він оцінюється пошуковими системами.
Хороший футер, який покаже гостеві «приховані резерви» сайту, допоможе збільшити конверсію, підвищить лідогенераціі. Тут вкрай доречно розмістити форму замовлення, зворотного зв'язку, кнопку CTA, іконки соцмереж для переходу в співтовариства. Це дозволяє збільшити охоплення ЦА.
У футере зазвичай скупчується концентрат користі. Разом з нудною, але вкрай необхідною інформацією. Йдеться про різного роду Therm of use, політиці конфіденційності і згоди на обробку персональних даних. Без цього більшість сучасних сайтів взагалі не може існувати: існує припис закону.
Якщо користувач послідовно переглядає ресурс від верху до низу, значить, його інтерес високий або він не знаходить того, що шукає. Тому підвал - це одночасно і останній шанс задовольнити користувальницький запит, і максимально привернути увагу до досліджуваного розділу. Тому він повинен бути опрацьований особливо ретельно.
Подивимося, що може зробити footer корисним для сайту.

ЩО може розташовуватися в футер
В рамках публікації ми не станемо розмежовувати відомості про наповнення і дизайні. Вони залежать один від одного напряму. Наповнення ж завжди обумовлено видом сайту (погодьтеся, промосайт і інтернет-магазин вимагають абсолютно різних підвалів), специфікою бізнесу і ЦА, цілями і побажаннями власника. Зараз назвемо ті компоненти підвалу, які варто розмістити саме тут. Хоча, повторимося, вибір завжди індивідуальний.

Sitemap
Карта сайту, в якій міститься перелік всіх сторінок, виступає помічником для алгоритмів пошукових систем. І для туристів, які заблукали користувачів. Її можна помістити в футер, тоді всі сторінки легко проиндексируется.

Copyright
Обов'язок громадян поважати авторські права прописана в Цивільному кодексі. Однак зайвий раз нагадати не заважає. І про те, за яких умов контент можна (або не можна) використовувати, і про те, що загрожує за порушення авторських прав.

copyright

Користувача угода
Вже згадували вище про те, що політика конфіденційності, умови використання веб-майданчика, згода на отримання та обробку особистих даних - вкрай важливі з точки зору закону речі. Власник веб-ресурсу зобов'язаний довести цю інформацію до відвідувачів. Але в головних розділах її зазвичай не розміщують. А футер - підходяще розташування, до того ж, воно вже сприймається як належне.

Контакти
Контактні дані для організації повинні бути доступні користувачеві завжди, це важлива частина воронки продажів. Щоб не змушувати людину переривати весь сайт в пошуках розділу, посилання поміщають і в головне меню, і в підвал.

Карта проїзду
Вона також створює додаткові зручності для користувача, збільшує лояльність, позитивно впливає на формування довіри. Особливо важливо для компаній, чиє місце розташування тісно пов'язане з здійснюваної діяльністю.

Зворотній зв'язок
Кожному користувачеві необхідно забезпечити можливість швидко отримати інформацію - задати питання, уточнити ціну. Не можна змушувати гостя відшукувати варіанти зв'язку з менеджером. Форми все частіше розміщуються в декількох місцях, там, де вони особливо важливі і помітні. І, як ми пам'ятаємо, підвал часто стає останнім шансом втримати потенційного клієнта.